Algemeen user beheer op server voor workstations

Pagina: 1
Acties:

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Binnenkort ga ik ergens een netwerkje opzetten met 5 workstations (waarschijnlijk XP home) en een server (ook XP?). Via de server wordt internet gedeeld en krijgen gebruikers een eigen stukkie ruimte.

Als ik bijvoorbeeld 10 gebruikers heb die op elk van de 5 workstations zouden moeten kunnen inloggen dan betekent dit dat ik op 6 pc's (5 workstations + server) de user accounts moet aanmaken en dat bij het veranderen van bv een wachtwoord ik opnieuw dit moet instellen op de 6 pc's.

Is het mogelijk om de user accounts centraal vanaf de server te regelen?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Als je dan toch een server in gaat zetten, is een domein dan geen optie ?

Dan kun je met roaming profiles gaan werken en domain accounts.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

muis|IA schreef op 14 september 2002 @ 19:23:
Binnenkort ga ik ergens een netwerkje opzetten met 5 workstations (waarschijnlijk XP home) en een server (ook XP?). Via de server wordt internet gedeeld en krijgen gebruikers een eigen stukkie ruimte.
ik zou windows 2000 als server gebruiken
Als ik bijvoorbeeld 10 gebruikers heb die op elk van de 5 workstations zouden moeten kunnen inloggen dan betekent dit dat ik op 6 pc's (5 workstations + server) de user accounts moet aanmaken en dat bij het veranderen van bv een wachtwoord ik opnieuw dit moet instellen op de 6 pc's.

Is het mogelijk om de user accounts centraal vanaf de server te regelen?
zie post van seq_uence, gebruik een domain