Deze laptop goed idee?

Pagina: 1
Acties:

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
GERICOM Webgine 2020 XL Per4mance CD-RW
Intel® Pentium® 4 processor 2,00 GHz.
15" TFT beeldscherm,
256 MB DDR-RAM werkgeheugen,
20 GB harde schijf,
8x8x24x CD-ReWriter / 8x DVD Combo Drive,
1,44 MB diskdrive,
max. 64 MB SIS 650 videokaart + TV-out,
16-bit geluidskaart on-board,
10/100 netwerkaansluiting,
IEEE-1394 Firewire, 56K-modem.

Software: Microsoft Windows XP Home Edition NL*, Power DVD 4.0, Ahead Nero Burning ROM.

*Alleen te gebruiken met het gekochte systeem.
Prijs: €1699,-
Dit is de link naar de site: http://www.mediamarkt.nl/home/folder/index.php3

Deze aktie is momenteel bij MediaMarkt te vinden. Ik ben op zoek naar een goeie laptop voor mijn opleiding(Bedrijfskundig Informatica) en ik hoorde van bepaalde mensen van deze aktie, maar deze laptop lijkt mij wat aan de goedkope kant. Zou er iets mis mee zijn, in de zin van rommel in de laptop? Of is het juist een goeie aankoop?

• The_MAN
  • Laatst online: 14-07 13:45
Niet meer van toepassing!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De specs zijn best aardig, het enige probleem is dat de CPU een gewone CPU is, en geen mobile geval. Daardoor zal de batterij eerder leeg gaan en zal er een zwaardere cooler nodig zijn.
Goedkope laptops hebben meestal niet zo'n stevige behuizing. Ik zou sowieso even gaan kijken of het wat is :)

• The_MAN
  • Laatst online: 14-07 13:45
We hebben op het werk ook net zoiets, maar dan een Acer. Werkt wel lekker en voor die prijs is het zeker niet zo slecht. Het grote nadeel van die desktopprocessor vind ik dat hij nogal warm wordt (en de hele laptop dus) en inderdaad de batterij niet zo lang meegaat! Verder zijn ze lekker om op te werken!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Dus de batterij zal eerder leeg raken omdat het een gewone CPU is, maar hoeveel sneller raakt de batterijk dan leeg? Veel of weing verschil?

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Wat is het excacte verschil tussen een gewonen processor en een Mobile processor?

• RoelerMF
  • Laatst online: 10-08 21:06
Het verschil tussen Mobile CPU's and gewone CPU's zijn onder meer SpeedStepping. Dit betekent dus dat zodra je laptop van de netvoeding haalt de processorsnelheid verminderd. Mijn P4M 1.6GHz draait zonder netspanning op 1.2GHz. verder heeft het aardige specs voor de prijs. Ik zou alleen inderdaad eens langsgaan en naar de behuizing voelen van die machine. Zeker omdat je aangeeft m voor school te gebruiken zal de behuizing (relatief) veel te doorstaan krijgen met sjouwen ed.

//nu nog even offtopic:
Aan welke school doe je de BI en welk jaars ben je, ik zit HES ;)

>> Democracy is so overrated >>

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik doe BI op de Hanzehogeschool in Groningen en ik ben eerste jaars.

Verwijderd

Ik zou zekers voor een Dell laptop gaan, daar zul je nog zo lang plezier van hebben :) Ik heb iig erg veel plezier aan mn laptop!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp dan gaat er bij een Mobile processor word de snelheid van de processor vermindert en daarom gaat de batterij langer mee.
En als je een gewonen CPU hebt dan word de processorsnelheid niet vermindert zodat je batterij minder lang mee gaat.

• SH007
  • Niet online
EVILSalami schreef op 14 september 2002 @ 19:38:
Dus als ik het goed begrijp dan gaat er bij een Mobile processor word de snelheid van de processor vermindert en daarom gaat de batterij langer mee.
En als je een gewonen CPU hebt dan word de processorsnelheid niet vermindert zodat je batterij minder lang mee gaat.
precies :)
Die speedstep laat de CPU gewoon veel langzamer draaien als de snelheid toch niet nodig is(documentje in word typen), maar als je een zware aplicatie gaat draaien dan gaat de CPU weer op volle snelheid lopen :)

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Met een dell laptop met dezelfde specs, maar wel mobile processor, ben je wel €400,- duurder uit. Is dat het waard?

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
SH007 schreef op 14 september 2002 @ 19:41:
[...]

precies :)
Die speedstep laat de CPU gewoon veel langzamer draaien als de snelheid toch niet nodig is(documentje in word typen), maar als je een zware aplicatie gaat draaien dan gaat de CPU weer op volle snelheid lopen :)
Maar maakt het ook verschil of het met netvoeding of accu werkt voor de werking van de processor?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

EVILSalami schreef op 14 september 2002 @ 19:38:
Klopt.. meestal is de opbouw en core van een -M processor ook wat energiezuiniger. Die 2ghz dingen zie je best veel voor weinig geld, maar het zijn immense laptops die veel warmte produceren. Batterij van een -M notebook zal tussen de 20 en 50% langer meegaan.. net wat je ermee doet dus. Hoe meer je een -M proc belast, hoe sneller die cpu leeg raakt. Als ik de gemiddelde I student ken (that's me) dan zit je of code te genereren of te chatten en te browsen.. daar heb je aan een beetje P3 in principe ook nog zat :) Kijk anders wat voor Dell je kan krijgen voor dat geld..

Die 2Ghz Acers btw wegen ruim 1Kg meer, dan bijv mijn mobile 1ghz M700'tje van Compaq.. ik vind dat zeker de moeite waard aangezien ik er nogal mee moet zeulen.. vergeet dat niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

EVILSalami schreef op 14 september 2002 @ 19:44:
[...]

Maar maakt het ook verschil of het met netvoeding of accu werkt voor de werking van de processor?
Ja, op accu zal de laptop iets meer prio geven aan energiebeheer ipv performance. Heb je weinig last van tijdens gebruik, je batterij gaat langer mee.. tis altijd zo, dat als je power nodig hebt, deze er is. Op netstroom maakt het minder veel uit, al werkt speedstep dan ook nog gewoon natuurlijk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Hoeveel uur zal het schelen voor de duur van de accu als je een Mobile CPU gebruikt of een gewonen CPU?

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Deze laptop met deze specs +Mobile processor hoeveel zou die dan duurder worden?

Verwijderd

hey fellow FT student, kijk hier ook ff-> [rml][ Hanzehogeschool] Laptop -> €365 retour?[/rml]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ik denk dat de korting em zit in mede de bhuizing... tip: laat dat ding dus niet uit je klauwen donderen :P
voor de res gewoon een goeie prijs voor een goed systeem :)
enkel is de video niet iets om over naarhuis te schrijven, op mijn opleiding werden Tosihibas verkocht vanuit school, klasgenoten met dit ding staan nu ook te gapen als ik Mafia in 1024x768 op mn tft schermpie tover met mn Radeon7500 :P

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Zijn er nog mensen die hier meer info over kunnen geven?
Pagina: 1