Toon posts:

Voeding ook voor AMD Athlon XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ja ik heb de search al gebruikt, maar nix gevonden.
Ik heb een tijdje geleden een ThermalTake kast gekocht met de standaard 360Watt voeding.

Toen ik alles erin wilde bouwen en hem aan wilde zetten deedt hij helemaal nix. Het bleek dat mijn processor verrot was gegaan na goed, ik een nieuwe processor kopen. Ook deze bleek kapot te gaan, garantie, dus mee terug gegaan mijn mamaplank ook nog even laten controleren, en volgens de winkel zou nu alles moeten doen.

Nu ben ik toch nog een beetje bang om deze erin te doen. Kan iemand dan deze vraag beantwoorden? Kan er op die standaard voeding geen AMD processor???
Lijkt me zelf een beetje vreemd.

En JA alles zat goed aangesloten.

edit:
ff linkje: http://www.thermaltake.com/products/cases/5000.htm
O ja, en alles is ook nog compatible met elkaar

Alvast bedankt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja, een AMD kan op een gewone voeding aangesloten worden. Als ik jou was zou ik _voordat_ je de 3e cpu erin stopt eerst even controleren of je mobo wel goed in je kast zit (afstandsbusjes eronder enzo). Staat de fsb goed ingesteld en de BIOS reset jumper niet op de reset stand? etc :)

Verwijderd

Topicstarter
BIOS al diverse keren gereset, ben de tel kwijt geraakt en ik heb er ook afstandsbusjes voor gebreukt.

Verwijderd

Heb je CPU-fan aangesloten op je moederbord?

Wat zijn je overige specs?

Verwijderd

Topicstarter
Thermaltake Xaser II kast
AMD Athlon XP 2000+
2x 256 DDR PC 2700
MSI KT3 Ultra ver. 1.0
Thermaltake Vulcano 7+
MSI GF4 Ti4200 128DDR
Maxtor 60Gb 7200rpm ATA 133
enz. enz.

Ik heb in priciepe best wel verstand van computers, maar hier breekt toch echt mijn klomp van (en die van mijn proc.)

Verwijderd

ik heb een tijdje een t bird 1400 op een 235 wat voeding gehad met een gefocrce 2 gts en een usb adsl modem en dat ging goed het sys was wat onstabiel maar verder ging het wel.
maar bij het branden ging het mis en daar ging mijn voeding. moraal van het verhaal
een 360 watt voeding is zwaar zat voor een xp 2000 +

Verwijderd

Als je mobo getest is en deze was goed en ook de nieuwe cpu, dan kan het zijn dat de voeding defect is. Kan zelf ook verder weinig bedenken, best wel vreemd. Heeft die winkel echt de mobo enz getest?

Verwijderd

Kan je uberhaupt je BIOS benaderen? Zo ja, check de Vcore-seeting, zo nee, op naar het volgende idee. Hoor je piepjes bij de boot?

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens, ik heb de gok gewaagd en hij doet het hoor.

Het was gewoon stom toeval dat mijn oude processor het begaf en mijn nieuwe meteen van het begin af aan al kopt was :S
Pagina: 1