boot probleem oude pc

Pagina: 1
Acties:

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
mn vader heeft een pentium 75 voor zijn pennen verzameling, en nu heb ik dat ding geformateerd.
dat ging allemaal goed, hij ziet de hd ook wel en de cdrom ook.
windows 95 erop gezet doet ie ook en op een bepaalt moment moet windows rebooten om de instellingen te voltooien, en dan reset ie en loopt door de bios tot en met de hd en dan stopt ie en loopt niet verder.
ik heb ook al een andere poort geprobeert enzo maar werkt niet wie weet hier iets op

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

mr.loepie schreef op 14 september 2002 @ 18:25:
mn vader heeft een pentium 75 voor zijn pennen verzameling, en nu heb ik dat ding geformateerd.
windows 95 erop gezet doet ie ook en op een bepaalt moment moet windows rebooten om de instellingen te voltooien, en dan reset ie en loopt door de bios tot en met de hd en dan stopt ie en loopt niet verder.
ik heb ook al een andere poort geprobeert enzo maar werkt niet wie weet hier iets op
harddisk wat brak aan het worden :?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Staat in je bios je harddisk detectie op auto?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• mr.loepie
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
ja staat op auto en de hd heeft in een 468 gezeten en deed het perfect
met fdisk kan ik ook alles doen met die schijf.
behalve booten

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

hint: er mesttan geen oude pc's, aleen nieuwe en die getweakt kunnen worden.....
zou je pa het leuk vinden als ie een windowtje, blacklight en een paint job op zijn pc vond?

maar zonder gein: je he hd is gewoon brak

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• nxt
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

mr.loepie schreef op 14 september 2002 @ 23:52:
...met fdisk kan ik ook alles doen met die schijf.
behalve booten
ehrm wat is het nou
in je eerste post meld je min of meer
dat je pc tijdens de POST stopt bij de hdd detectie
en hier meld je vrolijk dat je er wel met fdisk bij kunt :?
als je vanaf diskette boot moet zou ie nog steeds tijdens de POSTmoeten blijven steken.
is de partitie wel active?
weet je zeker dat ie tijdens de POST blijft steken en niet pas daarna?
probeer 't anders eens met een andere ide controller

[ Voor 0% gewijzigd door nxt op 15-09-2002 01:06 . Reden: typo ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

mr.loepie schreef op 14 september 2002 @ 18:25:
Lijkt erop alsof de partitie niet bootable is... FDisk -> Alle partities eraf -> 1 primaire dos partitie aanmaken en actief... -> Formatteren -> Win95 erop.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1