Objectiviteit van GoT en Pricewatch/Shopsurvey

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb het me al eens vaker af zitten vragen; zouden hier veel leveranciers en producenten komen om reclame te maken voor eigen bedrijf en producten ?

Bijvoorbeeld:
Een maat van me werd laatst gemaild omdat hij een negatieve shopsurvey had gepost en kreeg wat geheugen toegestuurd als goedmakertje. In de hoop dat hij een goede survey ging posten.

Bijvoorbeeld:
De vorige jaar nogal hevige wisselingen van favoriete mobo fabrikant. Eerst Asus, toen was Abit het helemaal, vervolgens Epox en toen MSI ook nog een beetje.

Zelf zou ik het overigens ook doen als ik een webwinkel had, goeie survey's posten en eventueel foute prijzen in de watch zetten (wat vaak voorkomt).

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pricewatch word meestal toch wel gecorrigeerd door anderen.

Shopsurvey moet je idd niet al te serieus nemen nee, er worden vaak alleen maar 10-en gegeven. Beetje té toevallig.

Virussen? Scan ze hier!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Naar het schijnt post Informatique, of de medewerkers van Informatique vaak hun eigen positieve 'ervaring', dat heb iig al een aantal keren van verschillende mensen gehoord.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

dreeke schreef op 14 september 2002 @ 18:30:
Naar het schijnt post Informatique, of de medewerkers van Informatique vaak hun eigen positieve 'ervaring', dat heb iig al een aantal keren van verschillende mensen gehoord.
Los daarvan is het gewoon een goede winkel, dus van mij part mogen ze ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 18:31:
[...]

Hehe, zekers een goede winkel :P

Maar ik kan me ook nog zoiets met Graficall herinneren...

Virussen? Scan ze hier!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 18:31:
[...]

Heb er zelf geen ervaringen mee, dus zou het niet weten, erg goedkoop zijn ze iig niet :)

Verwijderd

Ja, dat gebeurd. Nog sterker: gamesdevelopers houden SP ook in de gaten. Ik heb al van verschillende directeuren/office managers mails gehad over slotjes :D

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dreeke schreef op 14 september 2002 @ 18:32:

[...]

Heb er zelf geen ervaringen mee, dus zou het niet weten, erg goedkoop zijn ze iig niet :)
Klopt, maar je krijgt er een top-service, daar betaal je idd iets meer voor (nee, ik werk niet voor ze).

Virussen? Scan ze hier!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Tsja.. je hebt altijd mensen die de shopsurvey bevuilen, maar door hostnames e.d. zou je toch gedeeltelijk de ergste gevallen er uit moeten kunnen halen ;). Aan de pricewatch is weinig aan te merken, want hier staan geen meningen in. En de meeste bedrijven zullen niet heel GoT gaan volgen om reacties op hun winkel te weerleggen (hoewel...) - en dat zal dan ook wel vrij duidelijk te merken zijn. Je kunt er ook van uitgaan dat modjes en crew hier enigszins op letten.

Misschien iets voor Lieve Adjes :)?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op mijn werk krijgen we ook vaak reacties aan de hand van de pricewatch. Alleen jammer dat er meestal geen reet van klopt :P

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ach ik weet niet. Maar heb de indruk dat de shop s. aardig klopt. Verhalen die je daar ziet, zie je vaak ook in ervaring terug hier op GoT. Je moet er wel vanuit gaan dat er altijd negatieve verhalen zijn. Als er maar 2 reacties in staan is het wat twijfelachtig, maar bij boven de 30+ vertrouw ik de boel wel.

Wel vind ik de verhouding wat krom gaan, nu je alleen tussen een 4 en een 10 kan geven. Maak er dan tussen 4 en 8 van. Tevens is de modus intressanter dan het gemiddelde.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Meer wat voor TFF dit :)
SG >> TFF

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als je reden hebt om te geloven dat er geknoeid wordt met de PW of SS, dan horen we het graag hier, en dan zoeken we het uit. We staan het niet toe, maar we kunnen ook niet garanderen dat het niet gebeurd :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik zal ook eens een verhaal vertellen:
Ik had ongeveer 2.5 maanden geleden 3 keyboards en 1 monitor bij een bedrijf besteld (zal de naam maar even niet noemen).
Normaal onder rembours besteld en ik kreeg dus ook een confirm van hun terug in mijn email.
Maar het duurde een tijdje voordat de spullen daadwerkelijk geleverd werden, was namelijk al 2 weken voorbij gegaan en de telefoon of email beantwoorde ze niet.
Dus ik had een "negatieve" shopsurvey geplaatst op t.net.
Plotseling werd ik eens s'avonds opgebeld, en werd mij netjes uitgelegd dat ze het druk hadden etc etc etc en de spullen zouden zo nog die week geleverd worden.
Mij werd wel erg nadrukkelijk gevraagd om die shopsurvey aan te passen, want ze vroegen of ik een reactie had geplaatst.
Het hele gesprek overviel me eigenlijk, het was namelijk al 10:00 uur geweest en ik zat lekker tv te kijken op de bank.

Maargoed, de spullen werden inderdaad netjes geleverd die week en alle spullen waren perfect overgekomen.
Zelf was ik die shopservey be-oordeling allang vergeten.
Totdat ik opeens een paar weken na die levering werd opgebeld, ik werd "vriendelijk" gevraagd of ik niet eens mijn shopsurvey zou aanpassen en nog een postief bericht erbij zou plaatsen omdat alles toch prima is afgelopen.
Ik was met stomheid geslagen en ben daarom ook niet van plan om er ook maar 1 ding ooit te gaan bestellen.
Ook ga ik niet mijn geplaatste reactie van toen veranderen of nogmaals een negatieve reactie plaatsen van hetgene wat er gebeurd is, eigenlijk een beetje mosterd na de maaltijd.

Zulke bedrijven kunnen best geneigd zijn om Extra een account aan te maken op t.net en dan een "extra" positieve shopsurvey te posten, zodat hun score weer omhoog gaat.

Ik zeg niet dat het ook gebeurd maar het zou best goed kunnen.

39

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 18:33:
Ja, dat gebeurd. Nog sterker: gamesdevelopers houden SP ook in de gaten. Ik heb al van verschillende directeuren/office managers mails gehad over slotjes :D
Hoeveel heb jij van DE gehad om deze weer open te zetten dan? 500 euro? Of krijg je vanaf nu de nieuwste UT2003 beta op je deurmat vallen?

Deze post is slechts een onnuttige poging tot humor en moet niet serieus genomen worden.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 07:02
Wat ik vooral veel zie is dat bedrijven hun prijs 'mooi' afronden. Ze maken bijvoorbeeld van EUR 24,75 het verkeerd naar beneden afgeronde bedrag EUR 27,-. Maar ook van EUR 27,- wordt ook wel eens EUR 25,- gemaakt

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 14 september 2002 @ 21:08:
Als je reden hebt om te geloven dat er geknoeid wordt met de PW of SS, dan horen we het graag hier, en dan zoeken we het uit. We staan het niet toe, maar we kunnen ook niet garanderen dat het niet gebeurd :).
Nee ik heb zelf geen problemen, en ook geen slechte ervaringen. Zo is het topic ook niet bedoeld meer om anderen ervan te laten weten dat de shopsurvey en ook GoT niet heilig zijn. En om te kijken of er meer mensen "we willen graag dat je je survey veranderd" -ervaringen hebben.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1