[vraag] over juiste keuze mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
ok, voordat ik aftrap, ik heb de FAQ gelezen maar ik kom er alleen niet meer uit.
het probleem is als volgt:
ik heb opdracht van een collega om een betaalbaar systeem inelkaar te zetten, dat ook snel is en niet na een jaar al weer aan een upgrade toe is. ik heb op het moederbord en de cpu na alles al gevonden, en voor een redelijke prijs (zonder monitor zal ik op iets van 700 euro uitkomen :) )

ik zoek een kwalitatief goed moederbord voor een AMD cpu dat ook gunstig geprijst is. ik heb planken gezien van ECS voor 66 euro, maar ben er een beetje huiverig op om zomaar een mobo te bestellen. (zeker een goedkope)
dus wie kan me een duwtje in de goede richting geven?

bij voorbaat dank!

Mn 3D printer blogje..

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:17
ECS maakt kwalitatief zeer goede borden voor een lage prijs. Verwacht alleen geen bijzondere features. Het zijn over het algemeen stabiele borden die goed presteren. In Amerika worden ze meer verkocht dan hier in Nederland (ze zijn hier niet zo bekend) maar de kwaliteit is er niet minder om.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

ECS k7s5a is een kwalitatief heel goed mobo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ECS is 's wereld's grootste mobofabrikant, sinds afgelopen jaar zijn ze Asus voorbijgestreefd.

Ze hebben 2 smaken mobo, eentje zeer geintegreerd voor OEMs, die wil je niet hebben (worden meestal als PC-Chips verkocht) en de andere voor zelfbouw extreem 'kaal' maar wel van goede kwaliteit, stabiliteit en performance.

Als je iets voor EUR 66 ziet moet het haast de K7S5A, K7S6A of K7VTA3 zijn. De eerste twee hebben SiS chipsets en hadden toen ze uitkwamen de beste geheugenperformance voor SoA platform mobo's. Ondertussen zijn ze een beetje achterhaald qua performance, maar het scheelt geen 5% met de nieuwste. Groot voordeel is dat ze ENORM verkocht hebben en dus uitontwikkeld zijn en er tig gebruikers zijn die je kunnen helpen met problemen. Toen ik interruptproblemen had schreef zelfs een medegebruiker een custom BIOS voor me... dat geeft aan hoe ver die community gaat.

De K7VTA3 is veel minder 'cult' maar heeft, vooral in de 3.0 revisie met KT333 betere performance en is ook niet mis.

Maareh, deze vraag hoort dus in Processors. Moederborden en Geheugen, niet overige hardware. Ik ga modje schoppen.

Oslik blyat! Oslik!

• FiXeL
edit:
ok, ga je gang. in ieder geval bedankt voor de info!
en verontschuldiging dat ik het in de verkeerde sectie heb gepost.

hmm.... dat zou zeer gunstig zijn voor me collega. als die ECS plankjes maar goed zijn, tis toch niet een übertweakert. :) hij gebruikt die bak waarschijnlijk toch om mee te gamen. en die gozer verdient ook niet zoveel bij ons :+ (leerlingwezen)
de prijs vond ik idd erg goedkoop, maarja.... ik heb onlangs een P4B533-E van asus gekocht :+

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

dion_b schreef op 14 september 2002 @ 18:36:
Maareh, deze vraag hoort dus in Processors. Moederborden en Geheugen, niet overige hardware. Ik ga modje schoppen.
offtopic:
ik had al lang geschopt :P

Maar topicstarter: welke bedoel je nu?

de k7s5a?

• FiXeL
ByMeSDy: als je mijn eerste post had gelezen, had je op kunnen merken dat ik niet een specifiek moederbord zocht. de enigste eisen waren dat ie goedkoop, maar wel goeie kwaliteit moest zijn.
maar intussen ben ik wel overtuigd dat ik zonder zorgen een ECS plankje voor em kan bestellen :)
maargoed, ByMeSDy: ik ga deze denk ik voor hem bestellen,
ECS Elitegroup K7S5A SIS 735 chip Dimm+DDR + Lan - kost 65,95 Euro

edit:
zijn hele systeem zonder de monitor gaat in totaal ongeveer 650 euro kosten, is niet slecht bijelkaar gezocht, dacht ik 8)

Mn 3D printer blogje..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 18:57:
[...]

offtopic:
ik had al lang geschopt :P
Nietes, dat was een andere topic (over de scanner/printer/copier) :z

On-topic:
Ik was een beperking van ECS vergeten te melden, maar dat gaat bij degene die jij als 'geen übertweaker' omschrijft geen probleem zijn: zeer beperkte OC opties (geen multiplierregeling, geen voltageregeling en beperkte FSB keuzes)

Oslik blyat! Oslik!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

Er is echt giganties veel te vinden over dit mobo
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.