Het is duidelijk dat het niet zon mooi beeld is als je een film kijkt die op je pc staat, op je tv kijkt. Maar als je nu een DVD speler hebt in je pc, is het dan hetzelfde beeld of is dat dan beter?
een Divx, die jij op je PC hebt staan is van lage kwaliteit, omdat ie anders te groot wordt..
DVD ziet er dan zeker goed uit hoor (als je een fatsoelijke pc hebt)
dvd speler heeft niks met beeldkwaliteit te maken hoor. Met een film 'die op je pc staat' bedoel je zeker een DivX film? Die zijn idd meestal iets minder van kwaliteit omdat ze erg gecomprimeerd zijn. Maar daardoor zijn ze wel 10x zo klein als de originele DVD film. En ja, een film op originele DVD is dus meestal iets mooier dan een DivX.
Verwijderd
Hangt af van je video kaart voor het overgrote deel dan.
Radeons en dvd op tv is prima tot zeer goeie kwaliteit wat komt door de speciale dvd theater chip in ati radeon kaarten ( goeie kwaliteit kabels helpt ook )
Een beetje knappe standalone dvd speler is vaak wel beter kwa kwaliteit.
Radeons en dvd op tv is prima tot zeer goeie kwaliteit wat komt door de speciale dvd theater chip in ati radeon kaarten ( goeie kwaliteit kabels helpt ook )
Een beetje knappe standalone dvd speler is vaak wel beter kwa kwaliteit.
Depends...
zoals eerder gezegd in andere topics ... word is niet te doen op je tv.
Een DivX 3 van 300 MB die er op je monitor echt waardeloos uitziet, kan er op je tv nog HEEL ERG GOED uit zien ...
Een DivX 5 van 680 MB ziet er op je monitor echt duidelijk beter uit. Ook op je tv is dit verschil duidelijk merkbaar, maar de DivX 3 is echt wel goed te doen.
Het grote voordeel van een DVD boven de DivX 5 is voor mij dat je een menu hebt, en sceneselectie, en nog belangrijker: trailers/directorscut... Bij een film korter dan anderhalf uur is deze echter (naar mijn mening) ook goed op DivX 5 te kijken.
Wat ik heb? (Vroeger Matrox G400 met perfecte beeldkwaliteit (duh Matrox).
Tegenwoordig --> Notebook (nieuw notebook, tv-out is toch wel beter dan van die Matrox)
En een 100Hz Grootbeeld tv. 80 cm. Tussen deze apparaten altijd via SVHS aangesloten.
zoals eerder gezegd in andere topics ... word is niet te doen op je tv.
Een DivX 3 van 300 MB die er op je monitor echt waardeloos uitziet, kan er op je tv nog HEEL ERG GOED uit zien ...
Een DivX 5 van 680 MB ziet er op je monitor echt duidelijk beter uit. Ook op je tv is dit verschil duidelijk merkbaar, maar de DivX 3 is echt wel goed te doen.
Het grote voordeel van een DVD boven de DivX 5 is voor mij dat je een menu hebt, en sceneselectie, en nog belangrijker: trailers/directorscut... Bij een film korter dan anderhalf uur is deze echter (naar mijn mening) ook goed op DivX 5 te kijken.
Wat ik heb? (Vroeger Matrox G400 met perfecte beeldkwaliteit (duh Matrox).
Tegenwoordig --> Notebook (nieuw notebook, tv-out is toch wel beter dan van die Matrox)
En een 100Hz Grootbeeld tv. 80 cm. Tussen deze apparaten altijd via SVHS aangesloten.
Happy Blessings <3
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()