Toon posts:

80 gig ==> 1500 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me jullie lastig te komen vallen maar ik zit hier met een probleem.

Oorspronkelijke config :

40 gig hdd
80 gig hdd

Hier ging alles goed

Gisteren moest ik even een harde schijf van 1500 megabyte testen , ik had ze nodig voor een backup van wat documentjes.

40 gig hdd
1.5 gig hdd fat32 partitie

Alles goed , ik zie dat ze werkt en haal ze eruit

Wanneer ik dan opnieuw mijn 80 gig hdd erin steek loopt er iets fout

40 gig
80 gig ntfs partitie

De 80 gig wordt niet herkend als een 80 gig schijf. Het lijkt alsof het een FAT32 hdd is met 500 meg vrij ruimte en de totale capaciteit bedraagt 1500 MB.

Dit is niet leuk. De 80 gig hdd (eigenlijk 74gig) was voor 66 gig beschreven.
In windows 2000 lijkt het 500/1500 meg.
Als ik disk managment open krijg ik bericht dat er een 74 gig hdd aanwezig is en dat alle space allocated is ; maar TOCH heb is de disk info 500 / 1500 meg.

Na veel geknoei dacht ik zovan , alles is toch hopeloos , ik doe een format , HEEL spijtig van de gegevens.
Dit hebik gedaan maar wanneer ik naar de properties ga kijken is de schijf NIET leeg. Ik zie wel dat de schijf voor 66gig / 74 gig beschreven is , maar ik zie geen files !!!!
terwijl ik eigenlijk een (quick) format had gedaan.

Als u weet hoe ik de oude partitie kan restoren of hoe ik de "onderliggende data" alsnog kan restoren ben ik u in oneindige omvang dankbaar.

Dank bij voorbaat

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Waarom noem je je os WinBlows als je het zo slecht vindt dan gebruik je toch gewoon wat anders :| Ik kan niet tegen mensen die zeggen dat ze hun os slecht vinden, dan gebruik je toch wat anders :X

Voor je vraag:

Misschien even kijken met Norton Disc Doctor :?

Verwijderd

misschien effe met fdisk partitities checken

Verwijderd

Je hebt dus de 1500 Mb geformateerd. :-)
Partition Magic!

Kheb wel vaker problemen gehad met verwijndende/veranderde partities.

Gewoon proberen een nieuwe partitie te maken van de missende ruimte.
(en hopen dat je data daarop staan. Ik kan het niet garanderen.)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

lost & find proberen
wordt niet meer verkocht maar is wel tevinden op bepaalde p2p programma's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer alle schijven en evt de IDE controllers uit apparaatbeheer te verwijderen. Herstart dan (evt in Safe Mode) en laat Windows het boeltje herïnstalleren. Anders zou ik Windows opnieuw eraf gooien en erop zetten.

zmn schreef op 14 september 2002 @ 17:38:
Waarom noem je je os WinBlows als je het zo slecht vindt dan gebruik je toch gewoon wat anders :| Ik kan niet tegen mensen die zeggen dat ze hun os slecht vinden, dan gebruik je toch wat anders :X
Zulke reacties stel ik echt niet op prijs.. We behandelen hier het probleem van de topicstarter en niet die van jou.. :/

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de uitlating *blows*
ik verloor even mijn beheersing , dit is het zoveelste drupje in de emmer snapje wel ?

Tuurlijk ik gebruik liever een andere os en ik ben linux aan het leren op een oude pc maar nog niet in zo'n gevorderde mate + zeer veel soft die ik nu gebruik zijn voor w2K of wXP omgeving .... (kanker mode :off)

Ik zal eens eerst alle storage devices in system verwijderen

Dan zal ik wel verder zien

(al een geluk dat die 40 gig de os partitie was , en niet de 80 gig)

Bedankt voor de reacties tot zover

Verwijderd

Topicstarter
fuck

Al de data is weg

maar ik kan de hdd wel terug gebruiken

Ik was wat te diep in diskmanagment aan het spelen geweest.

Belangrijke les , als je veel verschillende harde schijven in 1 pc versteekt , zie dan of ze goed gededetecteerd worden. Zoniet , verwijder het system device van die hdd en boot opnieuw.
Anders ben je dus al je files kwijt , zoals ik nu ....

Groeten
Pagina: 1