Toon posts:

Internet/ netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb al een een half jaar ofzo een goed draaiend netwerk, een server met een crossoverkabel naar de client. En ik gebruik sygate. maar vanmiddag was ik (client)fijn aan het internetten toen ineens mijn verbinding ermee ophield. Ik kan nog wel de server pingen en dat gaat prima, ook bij netwerk omgeving ziet de server mij, maar bij sygate niet, maar als ik in sygate diagnostics doe, is dat wel succesfull. maar ik krijg geen verbinding meer met internet, msn of wat dan ook! hoe kan dit? ik heb helemaal niets veranderd!

alvast bedankt

Verwijderd

start alles eens opnieuw op. zet je firewall even uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik al gedaan, modem gereset, maar sygate is geen firewall, toch? en verder heb ik geen firewall

Verwijderd

storing bij je internetprovider?

Verwijderd

Topicstarter
eh, nee want op de server heb ik wel gewoon prima internet!, ik dacht wel mischien dat ze bij chello op de een of andere manier hadden gezien dak een netwerk heb en dat ze zo de 2e computer eraf hebben gegooid, maar das zo raar

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Ligt waarschijnlijk aan je sygate manager.
Heb ik ook gehad toen ik nog een crosscable netwerkje had.

Ik heb het toen opgelost door te uninstallen en weer opnieuw te installen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
als je ook niet kan pingen moet je ff gewoon sygate herinstallen.
als je wel kan pingen maar niet kan internetten dan ligt het aan je dns-en. moet je die weer ff opnieuw toewijzen

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 09:31
Ik heb hetzelfde probleem, alleen, bij mij heeft het nog nooit gewerkt.

Ik gebruik ook de gewone ICS van Windows Me

Pingen gaat, sharen ook, maar de client kan niet i-net op.

Hoe moet ik de dns-en dan configureren?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• littledreamer
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Ik zou dan gewoon op je workstation los de dns invullen.

Dus gewoon op al je pc's een dns aangeven, en niet via dhcp meegeven, dan werkt het meestal wel.

• danny230681
  • Laatst online: 29-06 15:27
jup, als je wel kan pingen en wel kan surfen naar een ip adres i.p.v. een naam, dan ligt het idd aan je DNS

Verwijderd

Topicstarter
Erm, hoe doe ik dat met die DNS, ik heb net namelijk gemerkt dat ik wel Ip's kan pingen, maar geen namen. Ik heb windows 98SE. En bij de netwerk eigenschappen heb ik de dns van mn netwerkkaart uitgeschakeld, en dat deed het eerst prima, maar nu moet ik die dan inschakelen ofzo? En wat moet ik er dan invullen?

Verwijderd

Topicstarter
Eh, hallo?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ja, die moet je inschakelen.
Gewoon bij de dns-instellingen van je client het ip van de server invullen. Als het goed is staat sygate ingesteld als forwarding dns, dus die geeft je requests door aan de dns-server van je provider.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 12:33
Ik zie steeds vaker problemen met Sygate, dit is waarschijnlijk te wijten aan de gebruikers interface van dat pakket, hoewel ik het zelf hooguit 1 dag gebruikt heb.
Graag wijs ik je op 't bestaan van Winroute Lite. www.winroute.nl
Installeer dat op je server.
Server : stel ip adress in : 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 en zet de dhcp server aan <Reboot>
Clients : Dynamic IP aan, 'in winsconfig' DHCP voor wins omzetting gebruiken. <Reboot>

Tadaa alle systemen hebben internet.

ps is compatible met oa win 98, se en XP .. verder proberen maar.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, zal het proberen, maar het is een trial versie van 30 dagen?

Verwijderd

Topicstarter
maar kan iemand me nou vertellen hoe dat gaat met dns ( netwerkeigenschappen/ eigenschappen van het TCP/IP protocol)
Pagina: 1