[win98] data cd geeft blue screen

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
hoi,

Na de installatie van een creative jukebox 3 heb ik een probleem met de CDrom speler.
Van zodra een data cd in de cdrom wordt gestoken dan crasht de pc. Een gewone muziek cd werkt echter wel perfect.
Hij geeft een blue screen (telkens dezelfde geheugenfout).

De cdspeler is een compaq CRD-8322B en zit in een compaq pc.
Ik heb juist windows 98 geinstalleerd via een upgrade (komt van windows 95) maar na de installatie deed hij het nog :?

Er zit ook een CDwriter in en die geeft ook hetzelfde probleem.

is er een tweaker die me kan helpen ?

Alvast bedankt,
Dieter

Verwijderd

probeer eens je cdspelers te verwijderen (via configscherm, systeem, apparaatbeheer) en daarna overnieuw te installeren.
Maybe helpt dat :).

• Dieter
heb een update van die software van de mp3speler gedownload ... en nu geeft ie geen blue screen maar een windows protection fault

Verwijderd

ik had ook zoiets, had te maken met de driver die het file-systeem leest. Ik had er eenjte geinstalleerd zodat je ook op je CD meer kon zien (wav ipv track). Dat ging goed met muziek CD's maar fout met data CD's. Terugzetten van de driver: probleem voorbij.
Ben effe de naam kwijt vd driver (onder win98).

• Dieter
dus een 'nieuwe' of andere driver zou het wel eens kunnen oplossen ...
de pc staat bij mijn nicht dus kan ik het nu niet proberen. Eerst zoveel mogelijk oplossingen verzamelen ;)

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:08:
...
Ben effe de naam kwijt vd driver (onder win98).
volgens mij bedoel je cdfs.vxd
naja of het op vxd eindigd weet ik niet zeker
maar 't begon iig met cdfs

• Dieter
ok, even een update :

het probleem ligt bij de MP3-speler : deze gebruikt Creative Playcenter. En dit is de boosdoener. We hebben em al ge-updated maar niet veel verandering.

Kan er iemand ons helpen ? :?

Verwijderd

nxt schreef op 15 september 2002 @ 01:00:
[...]

volgens mij bedoel je cdfs.vxd
naja of het op vxd eindigd weet ik niet zeker
maar 't begon iig met cdfs
juis die was het. Bij de de versies van win95 (flop-versie en 1e CD) zat ie standaard, vond de muziek wereld niet zo leuk omdat je rechtstreeks de wav's kon benaderen.... later alleen de track. Nieuwe software maakt mogelijk weer gebruik van een dergelijke driver. Toen ik de originele weer terugzette was het probleem opgelost.

• Dieter
allemaal leuk enzo ... maar ik heb dat ook geprobeerd, en het heeft niet geholpen :'(
Is dit geen bekende bug ofzo ?

zal dan maar eens naar creative zelf mailen.
Houd jullie op de hoogte ...
Pagina: 1