Ontwikkelmethode voor TI

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Spike
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 20:55
OK, ik heb een vraag over te gebruiken ontwikkelmethoden voor het bouwen van een Technische Infrastructuur (netwerk).
Het gaat me dus NIET om een ontwikkelmethode voor applicaties! (die zijn er genoeg)

Ik ben momenteel bezig met het bouwen van een trainingsomgeving voor bepaalde netwerkbeheerders bij KPN. Het wordt een testopstelling van waarin verschillende diensten opgenomen zijn, zodat cursisten los van het live netwerk ervaring op kunnen doen met de systemen en apparatuur.

Ik heb wel een handleiding voor het bouwen van TI's in de vorm van het ASI rapport, alleen mijn vraag was of iemand nog meer alternatieven weet voor het ontwikkelen van zo een TI.

Ik heb gehoord dat er een soort van SDM voor netwerken is, alhoewel ik die nog niet heb kunnen vinden.
Iemand die er wel één (of meerdere) weet?

Btw, dit leek de de meest logische plaats om dit topic te starten. Als ik verkeerd zit, zou een modje me dan even naar de juiste plaats willen doorsturen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it !!!

• _Spike
Ik zit hier toch bij de netwerk-professionals?
Niemand die ooit een TI heeft ontwikkeld en daarvoor een methodiek heeft gebruikt?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik denk dat de meeste mensen niet beginnen met iets op papier zetten maar beginnen met bouwen en dan later als ze er aan toekomen nog eens op papier zetten hoe het werkt ;)

• _Spike
vink schreef op 17 september 2002 @ 21:04:
Ik denk dat de meeste mensen niet beginnen met iets op papier zetten maar beginnen met bouwen en dan later als ze er aan toekomen nog eens op papier zetten hoe het werkt ;)
Amateurs :P

Het is dat ik het wel moet... want anders... O-)

• _Spike
_Spike schreef op 14 september 2002 @ 17:09:
*knip*

Ik heb gehoord dat er een soort van SDM voor netwerken is, alhoewel ik die nog niet heb kunnen vinden.

*knip*
Voor de geïnteresseerden, ik heb hem gevonden :)

SDM for Communication Networks, Ir. J.G. Snelders
Uitgever: Cap Gemini
ISBN: 90-71996-21-2

[ Voor 0% gewijzigd door _Spike op 24-09-2002 20:36 . Reden: tiepvautjuh ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

CHOESOO JEI voor deze search verrijking :Y) :P

Tijd voor een nieuwe sig..

• _Spike
Koffie schreef op 24 september 2002 @ 11:03:
CHOESOO JEI voor deze search verrijking :Y) :P
Daar deed ik het ook voor.

Ik heb er zelf ook een hekel aan als iemand dezelfde vraag heeft als ik en op het eind alleen even meldt "laat maar, ik heb hem al" (of niks zegt natuurlijk).

Maar om ff on-topic te blijven: het ASI rapport is (voor mij in ieder geval) een betere ontwikkelmethode.
Nu kon ik tenminste vergelijken ;)

Pagina: 1