Toon posts:

Dreamweaver 'offline website'

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moet ik een po maken, en toen kwam ik op het idee om dit als een soort van website te doen met gebruik van dreamweaver 4 UltraDev.
Deze wilde ik dan op cd zetten en zo inleveren. Het probleem is dat mijn links op de een of andere manier voordat ik ze heb geupload niet werken. Alles staat in dezelfde directory, en als ik bij bestand naar openen in mn explorer ga, en index.html open, paktie die keurig.
Maar zodra ik daar op een van de flash buttons met links klik, paktie die niet, terwijl de verwijzing goed is. :(
Toen hebbik om alles te checken mn hele site geupload naar internet, en daar deden ze het ineens wel allemaal :?

Heeft iemand een idee hoe dit kan en vooral hoe ik het oplos?

Verwijderd

po?
zittie in D:/ of C:?
want anders kan het dus wel dat je root folder die ergens midden in c zit fout zit.
(moet ehm. ja.
zo diht mogelijk bij c zitten (of d of e of watdanook

Verwijderd

Topicstarter
po is praktische opdracht :r zit nog op school ja...
de hele map met alle gegevens is C:\ANW maar ze moeten dus binnenkort op n cdtje als alles af is en werkt...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Post eens een stukje van je source dan.. wij kunnen zo ook niet ruiken wat het probleem zou kunnen zijn.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Probeer es gewoon geen station aan te geven, net zoals online, en voor mappen terug gebruik je gewoon "../"

Dan moet het ook offline wel werken denk ik, want om nu alles met c:\ aan te geven heeft niet zoveel zin, want de cd speler is dan weer een ander (variabel!) station...

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft dat aangeven van stations...dat klopt heb ik ook nergens gedaan omdat het toch al in de zelfde map zit. een link zit er dus gewoon uit als: index.html of logboek.html enzo.
En hoe post ik een stukje van mn source en wat bedoel je daar precies mee? :?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

kopieer letterlijk een stuk html hier als forum post en gebruik de <code> </code> tags (maar dan met rechthoekige haken) om te laten zien dat 't code is. liefst wel een stukje met de verwijzingen erin.

dan kunnen wij kijken wat er goed of fout is.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Hier volgt dus een stukje van het html.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="147" height="34">
    <param name=movie value="button1.swf">
    <param name=quality value=high>
    <param name="BASE" value=".">
    <param name="BGCOLOR" value="#000000">
    <embed src="button1.swf" base="."  quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="147" height="34" bgcolor="#000000">
    </embed> 
  </object></p>

Maar ik heb de site gemaakt in dreamweaver met flashbuttons... een echte html link hebbik dus niet gevonden... als je num op internet wil zien
<a href=http://home.planet.nl/~schou321/ANW/index.html> index.html</a>

(hier werkt alleen de "home" link, de rest hebbik nog niet gemaakt omdat deze ook al niet ging...

Verwijderd

Topicstarter
Oke...paar dagen verder, maar het is nog steeds niet gelukt.
Ondertussen heb ik wel uitgevonden dat als ik de complete directory ervoor zet, dus:

C:/anw/index.html mijn flashlinks het wel doen.

Maarja. dat gaat dus niet lukken als iemand mijn gebrande cd'tje in een station doet met driveletter d of e of weet ik veel wat.

Het moet dus ook kunnen met gewoon:

index.html

maar ik kan ook niet herleiden waar de link zelf staat als ik naar het html kijk (zie vorige post) of waar ik het zou kunnen veranderen zodat het wel werkt :(

Iemand misschien toch nog een oplossing?

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

je moet heb gewoon zo maken dat hij vanuit de map werkt.

Dus niet <a href="c:\anw\link.html">naam</a>
Maar dus <a href="link.html">naam</a>

Dan heb je ook dat gepruts met die driveletters niet.

En inderdaad zoals hier boven genoemd ga je met ../ een mapje hoger, en zodra je in een andere map moet wezen naammap/naamfile.

Verwijderd

waarschinlijk omdat de URL's in de flash button zitten, of als variabele worden meegestuurd zie je ze niet in de HTML ... heb overigens niet in je source gekeken. Maar goed ... als je niet weet hoe je linkt, heo heb je dan in hemelsnaam de site in elkaar gekregen?!? heeft iemand anders dat voor je gedaan en heb je zelf de ballen verstand ervan :S ... ik vind het een raar probleem. EN STOP USING DREAMWEAVER AARGHHHH, gebruik homesite!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 09:48:EN STOP USING DREAMWEAVER AARGHHHH, gebruik homesite!
En dat is nou juist sinds kort hetzelfde programma geworden :)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

gebruik je absolute links of relatieve links? dit maakt namelijk een groot verschil als je het hele zooitje verplaatst. Bovendien moet de directorystructuur binnen de site overal (pc, i-net/cd-rom) precies hetzelfde zijn.

En er is niets mis met dreamweaver, de code is net zo beheersbaar als in Homesite, dus zeur niet! en idd, het is allebei van Macromedia geworden, maar niet één programma.

[ Voor 0% gewijzigd door Malebolgia op 19-09-2002 10:09 . Reden: typo's ]

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

waxle heeft gelijk, in MX versie van DW zit homesite ingebouwd, toch prefereer ik de laatste! Ik heb een eng gevoel erbij als ik met dreamweaver werk.

Verwijderd

Je kunt het beste met relatieve links werken, dan zou je site het zowel offline als online gewoon moeten werken. Je moet je dan even verdiepen in de directory structuur.

Links gebruiken als file:// werkt niet, omdat het niet gegarandeerd is dat de cdrom van de persoon die 'm afspeelt dezelfde driveletter heeft.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kijk eens naar het verschil tussen:
relative to site root
en
relative to document
bij het maken van de links (kies dan relative to document als je je site lokaal wil draaien) misschien zit er ook wel een automatische conversie in van alle links, van rel-to-siteroot naar rel-to-document

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Je urls zitten en de Flashbutton gebakken en veranderen niet mee,
Cursus flash is niet onaardig zit gratis bij flash. weet je precies hoe flashbuttons werken en hoe je zelf veel mooiere kan maken.
Flashbuttons die je via dreamweaver genereerd hebben absolute url's in hun zitten. verhuizen dus niet mee..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

installeer lokaal op je computer internet information server (zit gewoon in winy2k of XP onder add/remove software windows components / networking..)

sla je dreamweaver bestanden en bijbehorende swf files op in de c:\inetpub\wwwroot\

haal eerst wel zoveel mogelijk van de bagger van iis zelf eruit.

Ik gebruik het thuis met flash/dreamweaver/freehand ook. om te local te testen of de swf files wel geladen worden. mijn local site is exact duplicat van de online.

cheers
Pagina: 1