Toon posts:

FDD werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p3 450 thuisstaan voor mijn ouders. nu heb ik er wat aan liggen kloten, en ik heb geprobeert een passwoord in de bios te zetten (waarom weet ik eigenlijk niet).

Nu werkt mijn FDD niet meer :(. Ik heb al geprobeerd een andere erin te zetten, maar dan werkt het nog steeds niet.

En ik kan ook nix in het bios meer veranderen omdat dat passwoord steeds fout is (slaat nergens op want ik weet het passwoord, maar het werkt gewoon niet)

Wie weet hoe ik die FDD gefixed krijg, of hoe ik in het Bios kom??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De password kun je verwijderen door de BIOS te resetten door een jumpertje (meestal JP1, J1, "CMOS Clr", "CMOS rst", oid genaamd) even op de andere stand te zetten en dan terug te zetten. Hierbij moet de stroomstekker wel uit de stopcontact gehaald zijn. Ook kun je gewoon het batterijtje even eruithalen en na 1 min weer terugzetten.

En wat de FDD betreft: blijft het lampje constant branden? zitten de kabels zeker weten goed? (rode draad bij pin1 en het uiteinde met de twist bij de floppy).

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje brand helemaal niet, want in het bios staat het zo ingesteld: CDrom, FDD, HDD. En als ie dan iegenlijk naar een bootdiskette moet zoeken op de fdd brand er geeneen lampje