[Winroute] proxy actief, maar nu nog restricties

Pagina: 1
Acties:

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 14:05
Ik ben vanaf vanmorgen 9:00u al bezig om een servertje op te zetten 8)7 waarmee Internet gedeelt moet gaan worden.

Dit is een PC met Win2000 + Winroute.
Winroute werkt goed. Als ik de proxy niet aanzet, kan ik internetten d.m.v. NAT.
Ik heb nu bij packet filter een regel toegevoegd die vereist dat de proxy aanstaat. Nu heb ik dus ook de proxy werkende, maar wil ik bepaalde users wel volledig internet toegang verlenen en bepaalde users slechts sites die bij het tabblad Toegang (een lijst met URLs) bij de proxy staan. Hoe moet ik dit doen?

Ik gebruik de volgende instellingen:
IP winroute: 192.168.81.1
IP adressen overige: 192.168.81.2 - 192.168.81.60
De IP adressen van alle PCs zijn vast! Dus deze wijzigen niet.

bvd

Verwijderd

Dus eigenlijk wil je dat er bepaalde mensen zijn met volledige toegang tot Internet en bepaalde mensen met toegang tot Internet alleen tot bepaalde sites? Het probleem zit 'm een beetje in het volgende, meestal kun je juist wel volledig Internet toegang geven met restricties tot bepaalde sites (bv. games, sex, gokken, etc.), maar het is lastig om toegang te geven tot enkel bepaalde sites (bv. detelefoongids.nl, kvk.nl, etc). Hoe dit precies zou moeten worden ingesteld weet ik niet exact in Winroute, sorry.

Succes ermee i.i.g.! :)

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 14:05
Ja, dat bedoel ik inderdaad, ik wil bepaalde mensen alleen toegang tot 3 a 4 sites geven en meer niet. Is dit mogelijk met Winroute, of heb ik hiervoor een ander programma nodig? :?