Toon posts:

Zeer vaag probleem = TCP error: not enough memory!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van een zeer vaag probleem.

Als ik hier op GoT of zo een grote draad open komt het voor dat de draad niet wil laden. Vervolgens is heel internet dood. Pingen kan wel, maar alleen op IP. DNS is dan dood, mail is dood, HTTP is dood.

als ik bv. de mail wil checken zegt hij : TCP error : Not enough memory!

Pas als ik reboot werkt de boel weer. Open ik die draad dan (althans proberen), dan is alles weer dood!

Is dit een TCP stack iets? Wat doe ik er aan? Want het is erg vervelend.

Edit : alhoewel dit geen erg lange draad is, loopt alles dus zoals beschreven vast bij bv. deze draad. Dit was gisteren nog niet zo, dus misschien staat er in een van de laatste posts wel iets ranzigs waardoor mijn netwerk-subsysteem er mee ophoudt.

Verwijderd

Topicstarter
Ah kommop, is er nou niemand die hier iets van af weet?

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Ik heb dit ook 1 keer gehad en toen had ik weer iets terug verandert en toen had ik er gen last meer van. Ik weet op dit moment effe niet wat het was. ik zal wel effe een paar bakken koffie achterover gooien. mischien helpt dat. :)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit probleem te moeilijk voor de Tweakers? :'(

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:55
Absoluut niet:

format c:
install -windows -opnieuw

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

NEEEE, tis gewoon een conflict in IP adressering....je moet ff al je netwerk settings nagaan.

Tis een melding die daar niks mee te maken lijkt te hebben. En toch is het precies dat!

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 13:17 schreef StratoFarmer het volgende:
NEEEE, tis gewoon een conflict in IP adressering....je moet ff al je netwerk settings nagaan.

Tis een melding die daar niks mee te maken lijkt te hebben. En toch is het precies dat![/quote]Ik heb geen netwerk, en dus maar 1 IP, die van @home.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Dan is er dus misschien iemand die op het verkeerde ipje zit bij @home...

moet je ff vragen of ze dat voor je checken.
Anders ff je netwerkkaart-eruit flikkeren en opnieuw installeren?

Ik heb het nog nooit gehad iig.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Nou wil het feit dat ik hetzelfde probleem heb. Ik laat regelmatig mijn computer gedurende de nacht aanstaan. De volgende dag heb ik dan ook last van een "out of TCP memory" - error. Na een reset werkt alles weer perfect. Volgens mij is dit een bug in win98 (SE) ofzo, want de win 2000 advanced server heeft er geen last van.
Als iemand de oplossing heeft, dan hoor ik het ook graag. Alvast bedankt.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op donderdag 03 januari 2002 13:57 schreef DaWhiz het volgende:
Nou wil het feit dat ik hetzelfde probleem heb. Ik laat regelmatig mijn computer gedurende de nacht aanstaan. De volgende dag heb ik dan ook last van een "out of TCP memory" - error. Na een reset werkt alles weer perfect. Volgens mij is dit een bug in win98 (SE) ofzo, want de win 2000 advanced server heeft er geen last van.
Als iemand de oplossing heeft, dan hoor ik het ook graag. Alvast bedankt.
Nieuw topic openen misschien? Anders heb je dadelijk weer allemaal mensen die op HlpDsK's vraag gaan reageren (doe ik ook wel eens :P)? Ik denk dat het gewoon een bug is in Windows 98. Misschien kun je een patch halen van WindowsUpdate, en anders upgraden.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 21:58

PCR

En er is niks wat na een tijdje veel geheugen opslurpt?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://search.support.microsoft.com/search/default.aspx
Bah van de Knowledgebase wordt je ook niet veel wijzer

Verwijderd

Ik heb alle nieuwste patches van Win98SE geinstalleerd, dus dat is het niet. Het gebeurd ook pas na een uurtje of 5. Alles via internet is dan onmogelijk. Resetten en het werkt weer... het klinkt allemaal erg buggy. Heb al gedacht aan een packetprobleem ofzo. Iets met MTU ofzo, maar die staan allemaal standaard ingesteld (heb er vroeger veel mee liggen prutsen, maar heb toch na een clean install besloten er niet meer mee te knoeien).

Weten jullie misschien een manier om dit TCP memory (wat het ook moge zijn) te flushen? Of eventueel tot een gigavermogen uit te breiden?;)

Verwijderd

Luitjes, hellup!:o Op internet is niemand die het weet. In de Newsgroups wordt het onderwerp breeduit besproken en niemand die het weet? Op tweakers ook niet?

Mijn client draait op win98SE met alle patches en updates. De server draait op Win2000 server. Als je die monitor van Win2000 opstart zie je wel dat er een buffer overflow is.
Na een uur of 4 a 5 vertraagt de verbinding, vervolgens komt de TCP Out of memory error.
Veel mensen schijnen er last van te hebben maar niemand heeft de oplossing. Ik heb een PIII met 384 MB geheugen (client) . Dusseh out of memory zal dan toch wel uit den boze moeten zijn, lijkt me..
De server is een rusty PII 233. Die blijft continue online zonder problemen.

Weet iemand een instellinkje die veranderd moet worden of een progje die dit TCP geheugen kan flushen?

Alvast bedankt in ieder geval.
Pagina: 1