Toon posts:

[PHP] Na upgrade failed to load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
<?php $mod_date = date("M. dS, Y, H:i:s, T", filemtime("$SCRIPT_FILENAME")); ECHO " $mod_date\n"; ?>

Draait op running Apache/2.0.40-dev Debian GNU/Linux (Unix)).
en nieuwste versie php eerst werkte het wel nu niet meer :(
Hoe krijg ik het weer werkende ?
Bedoeling is dat ie de datum aangeeft van het bestand.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Definieer je $SCRIPT_FILENAME zelf of zou dat een automatisch door PHP gemaakte variabele moeten zijn?

In dat laatste geval ga je waarschijnlijk weer de mist in met het register_globals probleem (zie sticky). Gebruik evt. phpinfo(); om te achterhalen welke variabele je wel zou moeten hebben of gebruik de __FILE__ constante

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
CyberSnooP schreef op 14 september 2002 @ 16:29:
Definieer je $SCRIPT_FILENAME zelf of zou dat een automatisch door PHP gemaakte variabele moeten zijn?

In dat laatste geval ga je waarschijnlijk weer de mist in met het register_globals probleem (zie sticky). Gebruik evt. phpinfo(); om te achterhalen welke variabele je wel zou moeten hebben of gebruik de __FILE__ constante
Handmatig werkt wel maar het is de bedoeling het gewoon weer automatisch gemaakte variabele moet worden.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Oké, het was dus een automatische variabele.. Conclusie: Die variabele is niet meer beschikbaar. Wat doen we daar aan? Een vervanger zoeken.. en daar had ik toch al wat tips voor gegeven :)

Conclusie2: Ik weiger het voor je uit te gaan zoeken

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
CyberSnooP schreef op 14 september 2002 @ 16:46:
Oké, het was dus een automatische variabele.. Conclusie: Die variabele is niet meer beschikbaar. Wat doen we daar aan? Een vervanger zoeken.. en daar had ik toch al wat tips voor gegeven :)

Conclusie2: Ik weiger het voor je uit te gaan zoeken
Maar als ik een andere gebruik maakt het ok niet uit ik krijg telkens een verkeert path.

Dus zal er dan iets fout staan in de config van het hosting bedrijf :?

Verwijderd

Handmatig werkt het wel zeg je, probeer dan eens je var te echo'en en kijk of dat hetzelfde is als het path dat je handmatig gebruikt !

Verwijderd

$PHP_SELF ? Kweenie hoor

[edit]
Nog leuker http://www.php.net/manual/en/function.getlastmod.php
Stom dat ik daar niet eerder aan dacht

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2002 22:49 . Reden: Oewap! ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 22:48:
$PHP_SELF ? Kweenie hoor

[edit]
Nog leuker http://www.php.net/manual/en/function.getlastmod.php
Stom dat ik daar niet eerder aan dacht
Als je dit op een dynamische php pagina doet dan kan dit best helemaal de mist in gaan. De pagina is namelijk gemaakt door een script en krijgt de runtime datum en tijd. Onder apache moet ik dat testen maar iis maakt er een zooitje en laat dan soms ( = afhankelijk van config ) ook nog de last-modified header weg en voegt ook een expire header toe.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:59:
Handmatig werkt het wel zeg je, probeer dan eens je var te echo'en en kijk of dat hetzelfde is als het path dat je handmatig gebruikt !
Heb ik gedaan maar ze zijn niet hetzelfde want daardoor werkte het forum ook al niet juist. Ik zal hosting bedrijf wel eff mailtje sturen maarja wat verwacht je ook voor $90 per jaar voor hosting :)

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:35

CyeZ

Vroem vroem!!!

Kijk ook eens hier in [rml][ php] iets.php?blaat=blaa werkt niet meer :'([/rml] om te kijken of dat wellicht op jouw situatie van toepassing is. Ik verwacht dat dat het is namelijk.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 06:05:
[...]

Heb ik gedaan maar ze zijn niet hetzelfde want daardoor werkte het forum ook al niet juist. Ik zal hosting bedrijf wel eff mailtje sturen maarja wat verwacht je ook voor $90 per jaar voor hosting :)
Ik denk dat er iets anders mis is.
Even terug na het begin, wat geeft <?phpinfo()?> voor $SCRIPT_FILENAME terug ?
Pagina: 1