Wat ik me zo afvroeg is het volgende. Ik ben op dit moment bezig met het maken van vcd's met nederlandse ondertiteling enzo. Dat lukt allemaal prima! Maar nou is het zo dat je bij TMPGEnc een bestandje moet laden (bv. 'Video CD PAL') daarin staat ook het aantal fps enzo in. Nou heb ik es in een tutorial gelezen dat deze keuze afhankelijk is van wat voor videobestand je hebt (zie file info bij Virtual dub). Ik heb dus nu een avi bestand dat 25 fps heeft dus moet ik Video CD PAL laden. Khad zonet ff een klein stukje film gebrand en op de dvd beneden getest . En je had zegmaar gewoon fullscreen
Nou is dat bij die andere films niet zo, daar heb je boven en onder zwarte balken (dat waren dus die NTSC films met een fps van 23,nogwat en heb daarom ook het bijbehorende bestandje geladen).
Maar nou wil ik eigenlijk geen zwarte balken en gewoon fullscreen (als ik een NTSC file heb dus). Kan ik dan gewoon bij TMPGEnc het Video CD PAL bestand laden als ik een avi heb die volgens de file info een NTSC is?? En als dit kan, zie ik dan veel verschil in de beeldkwaliteit? (geen kwaliteitsverlies toch he?)
Ohja ff btw we hebben dus geen breedbeeld tv maar een 'gewone' 4:3
Maar nou wil ik eigenlijk geen zwarte balken en gewoon fullscreen (als ik een NTSC file heb dus). Kan ik dan gewoon bij TMPGEnc het Video CD PAL bestand laden als ik een avi heb die volgens de file info een NTSC is?? En als dit kan, zie ik dan veel verschil in de beeldkwaliteit? (geen kwaliteitsverlies toch he?)
Ohja ff btw we hebben dus geen breedbeeld tv maar een 'gewone' 4:3