[raid] wil niet als c schijf

Pagina: 1
Acties:

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 19:04
hoi

ik ben hier met een comp bezig maar heb het volgende probleem

ik heb een maxtor schijf als primary master hangen en twee 40 gb maxtors als raid 2+0 stripe op een msi 845 ultra mobo

als ik de schijven partitioneer ziet hij de gewone schijf elke keer als c:

de raid kan ik ook niet bootable krijgen wat in het fasttrack menu aangeduid zou worden met een * :'(

eerst werkte het wel maar na vervanging van een schijf (crash) niet meer

iemand die dit probleem kent

sorry voor spelfouten maar ik zit hier op een laptop met *** toetsenbord (andere layout)

edit: ik wil win xp instaleren en partitioneer met een win 98 cd

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:12
Heb je in je mobo BIOS de juiste bootvolgorde ingesteld? En een W98 CD gebruiken om XP te installeren :? Vertel, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Crazy Eyes Cobra
Abbadon schreef op 14 september 2002 @ 15:48:
Heb je in je mobo BIOS de juiste bootvolgorde ingesteld? En een W98 CD gebruiken om XP te installeren :? Vertel, daar heb ik nog nooit van gehoord.
boot volgorde is diskette, cd-rom, array1

ik wil de raid partitioneren maar weet niet hoe het moet met xp dus draai ik fdisk van de win98 cd om dat te doen

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
the-real-cobra schreef op 14 september 2002 @ 15:54:
[...]

boot volgorde is diskette, cd-rom, array1

ik wil de raid partitioneren maar weet niet hoe het moet met xp dus draai ik fdisk van de win98 cd om dat te doen
Als je tijdens de XP setup RAID drivers instaleerd kun je tijdens de setup de RAID array al partitioneren :)

• Crazy Eyes Cobra
SH007 schreef op 14 september 2002 @ 15:57:
[...]

Als je tijdens de XP setup RAID drivers instaleerd kun je tijdens de setup de RAID array al partitioneren :)
ah dat wist ik niet maar zou dat het probleem oplossen hij ziet schijf 1 die niet op raid hangt elke keer als c: terwijl de raid config c: moet worden

edit: en kan ik onder xp zelf de partities indelen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:12
Ja, kan onder XP zelf ook. Maak tijdens de install één partitie aan om XP op te installeren (je komt in een keuze menu terecht, heel simpel dus) en als XP er op staat kun je d.m.v. schijfbeheer (Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer) heel simpel de rest van je disk(en) partitioneren :) En idd, wel ff op F6 drukken wanneer XP tijdens de installatie je die optie biedt (onderaan het scherm) om tijdens een latere stap de benodigde driver van floppy te laden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Crazy Eyes Cobra
Abbadon schreef op 14 september 2002 @ 16:52:
Ja, kan onder XP zelf ook. Maak tijdens de install één partitie aan om XP op te installeren (je komt in een keuze menu terecht, heel simpel dus) en als XP er op staat kun je d.m.v. schijfbeheer (Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer) heel simpel de rest van je disk(en) partitioneren :) En idd, wel ff op F6 drukken wanneer XP tijdens de installatie je die optie biedt (onderaan het scherm) om tijdens een latere stap de benodigde driver van floppy te laden.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ tnx het is gelukt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Pagina: 1