adsl zonder splitter ??

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Goeie middag mensen...

Ik heb een apapte vraag , maar ik heb een usb modem gekregen (adsl) van iemand heb het ding in me telefoon lijn gedrukt. Vervolgens de gegevens van de buurman in gevoerd.... krijgt geen kiestoon..
De splitter is toch alleen voor het scheiden van je data in de zin van telfoon en data ?
Ik denk ik hoef geen telefoon maar wel internet dus ach splitter |:(

Iemand ervaring met adsl zonder splitter ?

Verwijderd

wat moet jij met kiestoon als je geen telefoon hoeft.
Het is geen inbelmodem maar een adslmodem..die heeft geen kiestoon nodig maar linesync..
en btw als dat ding van je buurman is en jij neemt hem over zal dat zowiezo niet gaan werken omdat het gekoppeld zit aan zijn telefoonaansluiting..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

uhh, ooit van eeen abonnement gehoord?
je kan toch ook niet zomaar je telefoon bij de buurman in de aansluiting proppen en wel op je eigen kosten bellen

Verwijderd

Wat jij wil, gaat gewoon niet werken. Je moet een abo hebben anders doet ie het niet...

Verwijderd

Kijk eens bij Het grote :r KPN verhaal!!! ..die heeft hetzelfde probleem zotezien.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
Duh, er staat geen modem aan de andere kant van de telefoonlijn in de centrale, dan gaat het dus niet werken, helemaal geen KPN probleem |:(

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als jij thuis geen stroom hebt maar wel een stopcontact, krijg je ook heus geen licht als je de lamp van de buurman gebruikt |:(

• job

job

Peertje schreef op 14 september 2002 @ 16:15:
Als jij thuis geen stroom hebt maar wel een stopcontact, krijg je ook heus geen licht als je de lamp van de buurman gebruikt |:(
haha, dat is nog een betere vergelijking dan die van mij.

maar je hebt dus behalve een modem ook een abonnement nodig.
als je buurman nou kabelinternet had, dan zou je misschien nog het modem bij jezelf in de meterkast kunnen hangen.
maar met adsl lukt je dat echt niet

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 16:02:
Kijk eens bij Het grote :r KPN verhaal!!! ..die heeft hetzelfde probleem zotezien.
Dat is een heel ander probleem, dat gaat over een storing.
Dit topic gaat over iemand die zijn ADSL niet aan de praat krijgt omdat hij geen abbo heeft.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb wel een kpn abbo van planet.
Enige wat het probleem is dat het 4 straten verder op op mijn vaders telefoon lijn ligt.
Ik wil dus kijken of ik zonder verhuis shit van planet de boel kan aansluiten ...
En dus zonder splitter , maar goed ik zal van de week effe een splittertje zoeken op het werk.
Mijn vraag rest dan nog is de adsl aansluiting aan je telefoon nummer gekoppeld ?

• job

job

motormuisje schreef op 14 september 2002 @ 16:24:
Ik heb wel een kpn abbo van planet.
Enige wat het probleem is dat het 4 straten verder op op mijn vaders telefoon lijn ligt.
Ik wil dus kijken of ik zonder verhuis shit van planet de boel kan aansluiten ...
En dus zonder splitter , maar goed ik zal van de week effe een splittertje zoeken op het werk.
Mijn vraag rest dan nog is de adsl aansluiting aan je telefoon nummer gekoppeld ?
jaaa, dat zeiden we net.
ja abbo is gekoppeld an je telefoon lijn.
je kan dus niet zomaar je modem in een ander huis hangen

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

motormuisje schreef op 14 september 2002 @ 16:24:
Weet jij überhaubt wel hoe ADSL werkt?
If so, dan laat je dit niet echt blijken, een ADSL-aansluiting zit vast aan een telefoonlijn.
Met splitter gaat het dus ook niet werken.
Trouwens, ADSL werkt ook zonder splitter maar die splitter zit er tussen omdat de telefonie anders verstoord word, ook valt de werking van ADSL zelf niet te garanderen zonder splitter maar het kan wel.

Wat jij moet is een verhuizing voor die aansluiting aanvragen bij Planet.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik zeg toch net, aan de andere kant van de lijn moet ook een modem staan!!! Die zit dus vast aan de lijn, aan een andere lijn doet ie dus helemaal niks.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Pc123 schreef op 14 september 2002 @ 16:34:
Ik zeg toch net, aan de andere kant van de lijn moet ook een modem staan!!! Die zit dus vast aan de lijn, aan een andere lijn doet ie dus helemaal niks.
Motormuis mag dan wel niet veel weten over adsl, maar als je hem dan helpt kan je dat beter wel op een goede manier doen.

Als je adsl heb dan staat aan de andere kant van de lijn geen modem, maar een dslam.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Zie alle reply's hierboven :)

Het is dus niet mogelijk om het modem zomaar op een andere telefoonlijn aan te sluiten. De KPN moet namelijk je lijn eerst geschikt maken voor ADSL.

Mischien is het handig om Google even te bezoeken, en even wat info te zoeken over ADSL.

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.