Toon posts:

[FLASH] Movieclips en snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bezig met het gebruiken van flash in visual basic, doormiddel van het shockwaveflash component. Dit gaat erg goed, en werkt ook erg snel.. zelfs als je vrij veel van deze componenten op een scherm hebt. Nu ben ik bezig om een soort kilometertellertje in mekaar te draaien met flash. Op deze kilometerteller moet een schaalverdeling komen te staan, die bestaat uit vrij veel steepjes. Deze streepjes zet ik neer doormiddel van duplicateMovieClip. Als ik dit dan gebruik in flash, en de wijzer van de kilometerteller staat stil, dan gaat het nog steeds snel, maar als de meter moet gaan bewegen, dan wordt opeens langzamer, (terwijl de meter eigenlijk nog geneens over die movieclips komt ofzo..)

Het probleem zit em dus in de vele movieclips die ik aanmaak.
Nu is mijn vraag dus: Hoe kan ik dit oplossen zijn er andere manieren om veel kopieen te maken van eenzelfde ding, maar dat er dan geen snelheidsverlies optreed?

(heb het ook nog met attachMovie geprobeerd, maar daar werdt het niet sneller op. Ook heb ik met gewone Lijntjes geprobeerd een schaalverdeling te maken, maar dat was ook niet echt heel snel... Kortom: help :*)

Verwijderd

zelf met dit redelijk uitgebreide verhaal kan het nog aan een behoorlijk aantal verschillende dingen liggen; 1 die gelijk bij me opkomt: worden die lijntje maar 1 keer neergezet, of telkens als de wijzer beweegt?
Welke versie van Flash werk je? (in MX zou je met lineTo als je lijntjes kunnen genreren).
Heb je geen .fla'tje / .swfje om t bekijken?

Verwijderd

Topicstarter
De schaalverdeling wordt maar 1 keer neergezet, bij het initialiseren.
Ik werkte met flash5 maar ben nu verdergegaan in (een demo) van flash mx omdat ik dacht dat die misschien wat sneller zou omgaan met het hertekenen enzo..

Ik heb helaas zo ff geen fla of swfje omdat dit eigenlijk voor stage is, en ik heb die swf en die fla daar op de poeter staan maar nu zit ik thuis.., maar daar hadden ze zo ook geen oplossing voor dit probleem....

iig beweegt alleen de wijzer, en die wordt dan ook alleen hertekend als het goed is.. Heb zelf al druk gezocht naar de oorzaak van het probleem, en daar kwam dus uit dat het aan de movieclips ligt (die dus maar 1 keer bij het initialiseren worden getekend.. )

lineto heb ik overigens ook al geprobeerd, maar dat werd ook langzaam

eigenlijk moet de hele wijzerplaat (met dus de schaalverdeling) in 1 movieclip gezet worden. Maar dan wel zo, dat die movieclip niet uit meerdere movieclips bestaat. Dus dat je gewoon echt maar één movieclip voor de wijzerplaat hebt, en een tweede voor de wijzer.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Waarchijnlijk blijft je clip die movies duplicaten wanneer die lijn er al staat. Zorg dus dat de fla naar een volgend frame gaat waar er niet meer geduplicate wordt. Of zorg dat de movieclips die teveel gedplicate worden, weer weggehaald worden.

Verwijderd

Topicstarter
thejoker80 schreef op 14 september 2002 @ 17:08:
Waarchijnlijk blijft je clip die movies duplicaten wanneer die lijn er al staat. Zorg dus dat de fla naar een volgend frame gaat waar er niet meer geduplicate wordt. Of zorg dat de movieclips die teveel gedplicate worden, weer weggehaald worden.
Dat kan ik idd wel eens proberen om volledig naar een ander frame te gaan... Bleef eerder altijd in dezelfde rondhangen... ik ga es ff wat inmekaar flansen om te proberen of dat werkt..

(Der is toevallig geen break apart functie in actionscript ofzow? want dan zou het probleem ook zijn opgelost trouwens.... )

[Edit]
Heb geprobeerd om het in verschillende frames te zetten, heb 3 frames gemaakt. 1 voor initialiseren, 1 voor uitvoering code, en 1 om weer terug te gaan naar het 2e frame. Echter maakt dit geen verschil. Als ik namelijk geen movieclips aanmaak, dan blijft de processor onder 10% bij 9 flash schermpjes (in vb) en als ik die movieclips wel aanmaak (200 movieclips), dan komt de proc tot dik 60%... ( terwijl een andere movieclip over het scherm beweegt (niet direct over de andere movieclips))

Mischien iemand nog een ander id? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
*kick O-)
Kep nog ff lopen proberen met die movieclips enzo... heb het basis idee ff hierneer gezet zodat iemand dit ff kan bekijken, om een idee te krijgen wat ik nou precies bedoel met mijn gebrabbel B)

swf file
fla file

De bedoeling is dus dat na het initialiseren alle movieclips (behalve de bewegende)
1 movieclip worden, (of allemaal geen movieclip) iig moet het niet veel proc tijd kosten, wat bij een grote hoeveelheid movieclips wel het geval is...

Op 1 of andere manier moet dus eigenlijk alles na het initaliseren "gerenderd" worden naar 1 object, oid..

Heeft er nog iemand een idee voor mij? kommaarkommaarkommaar :P
Pagina: 1