Toon posts:

Haperend geluid ivm pci latency?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Mijn systeem:

XP 1800+
512 MB SDRAM
MSI k7t turbo 2 mobo met VIA chipset
onboard geluid VIA AC'97

Probleem:

Als ik spellen speel haperen deze af en toe. In Unreal Tournament hapert het beeld en het geluid op het moment dat ik schiet, ofwel op het moment dat er nieuw geluid geproduceerd wordt. Ik heb dit probleem ook in andere spellen. Wanneer nieuw geluid gestart wordt, hapert alles een aantal seconden. Nu heb ik zelf wat onderzoek gedaan en uitgevonden dat dit een vaker voorkomend probleem is bij VIA chipsets. De PCI latency zou te hoog staan. Ik kan deze echter niet instellen in de bios. Ik heb toen (ergens) een PCI latency patch gedownload voor de VIA chipset. Echter, het probleem bestaat nog steeds. Heeft iemand anders dit probleem misschien ook? Het heeft overigens niets met de instellingen van UT te maken. Daar zijn haperingen ook wel eens op te lossen via het preferences console. Dat is het iig niet, want het gebeurt ook in andere spellen.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Moet je lacency op 128 zetten, is pci latenci niet te zien in bios,
moet je ff modded bios dowen, heeft 7vrxp ook last van !!!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Dat probleem was meer met Creative soundkaarten. Onboard sound is trouwens ook niet denderend :X. Ik ben er altijd voor de onboard sound uit te zetten en een echte geluidskaart te kopen. Sja, vervelend voor mij is dat ik m'n onboard sound uitgezet heb, maar ik heb nog geen nieuwe soundkaart :P. GTA3 zonder geluid is ook nog wel leuk hoor :X

Maar toch... Maar als je onboard sound uitzet is het probleem ook weg neem ik aan?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 14 september 2002 @ 16:09:
Dat probleem was meer met Creative soundkaarten. Onboard sound is trouwens ook niet denderend :X. Ik ben er altijd voor de onboard sound uit te zetten en een echte geluidskaart te kopen. Sja, vervelend voor mij is dat ik m'n onboard sound uitgezet heb, maar ik heb nog geen nieuwe soundkaart :P. GTA3 zonder geluid is ook nog wel leuk hoor :X

Maar toch... Maar als je onboard sound uitzet is het probleem ook weg neem ik aan?
Ik pluk ff een Soundblater uit mijn server om het te testen en ik ga een nieuwe (modded) bios pakken. Bedant voor de replies tot dusver.

Verwijderd

Zet die ACPI shit oid UIT.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Lost dit het voor de gigabyte 7vrxp ook op ???
Pagina: 1