[PM7] Aantal vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:36

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik weet dat er heel veel topics hierover te vinden zijn, maar ik vind nergens iets terug over de betrouwbaarheid. Daarbij heb ik specifieke vragen.

Ik heb 3 partities:
C: NTFS: 10 GB
D: NTFS: 22 GB
E: FAT32: 6 GB

C is mijn XP isntallatie. Die mag best iets kleiner. 7GB. wel NTFS.
D is al mijn zooi. Erg belangrijk. Dit moet FAT32 worden.
E wil ik 9 GB maken (3 GB can partitie C erbij) en wil ik voor Linux gaan gebruiken. Het liefst zou ik deze ook C noemen. Kan dat? Ik zie niet in waarom niet aangezien NTFS en ext3 van Linux volledig langs elkaar heen gaan.

Of krijg ik dan problemen met de benaming onder PM?

En het belangrijkste wat ik niet in de search terugvond: Hoe veilig is werken met PM7? Ik wil geen enkel risico lopen en daarbij data verliezen. Als dat risico er wel is doe ik het wel met back ups en buiten PM om.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mja, je kunt dus niet twee verschillende c: partities hebben. (linux gebruikt die benamingen ook niet)
Voor de rest moet alles wel te doen zijn.
Ik zou wel de ruimte die je voor Linux wil gebruiken, gewoon leeg maken in plaats van hem PM7 te gaan formatteren. Ik vind dat de meeste distro's het formatteren wat makkelijker maken als PM7 (dus dat je in de setup gewoon kiest voor het gebruiken van de lege ruimte)

En ja, er kan altijd iets fout gaan, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je je data kwijt bent.

Je moet sowieso backups hebben als je aan zoiets begint

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Okay, ik maak hoe dan ook een backup van C mbv Norton Ghost. Dan ga ik die resizen. De Image zet ik op E.

Dan maak ik van D FAT32. Ghost op E kopieer ik naar D. E verwijder ik, vervolgens maak ik een nieuwe partitie met alle overige ruimte (9GB) en hier installeer ik RedHat op.

Van D maak ik back-ups van persoonlijke dingen. (e-mail, pics) En voor wat er nog meer op staat. Op hoop van zegen dan maar. :/

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Help! :'(

Ik heb gisteren de partities gedeeltelijk opnieuw ingedeeld via de PM opstartdisks. Ik heb het vandaag via de Windows interface gedaan. De vrije ruimte helemaal achteraan gezet, (voor Linux) plus nog een gig voor mijn algemene ruimte. De PC zou opnieuw opstarten en het hele zaakje veranderen.

Hij is nu opnieuw opgestart, het scherm blijft zwart en het HDD ledje blijft continu branden. Het is nu jammer dat ik zo'n stille harde schijf heb, want ik weet niet of het daadwerkelijk aan het werk is of niet. Ik dacht eerst gewoon geduld hebben, maar het duurt nu al 40 minuten. Gisteren was dat duidelijk sneller.

Is het normaal dat het zolang kan duren? Ik durf niet opnieuw op te starten, want als de PC met de HDD bezig is ben ik straks een hoop kwijt. Graag tips, advies en ervaringen.

Update: Het ledje voor de HDD knippert nu wel. :D :/

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:23
knipperen is altijd goed teken... :-)

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
En nog steeds bezig. ;( 2 uur al. Dit duurt me echt te lang. De schijf is nog steeds acrief bezig, maar ik vind dit zo extreem. Heeft iemand dat al zo lang meegemaakt?

edit: sorry, had edit moeten zijn, geen kick

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb het ook een keer gehad. Ik had mijn hdd in 5 partities verdeeld en toen ik de comp herstartte bleef ie hangen. Net zoals bij jou het ledje bleef maar branden en hoorde een continu geratel van hdd. Wat ook vreemd was dat m'n scherm was blijven hangen terwijl je normaal het proces behoort te zien van pm7 aan het veranderen is (Tenminste dat zie met windows XP).

Ik heb toen maar besloten om m'n computer te herstarten en toen voerde pm7 de processen gewoon uit. Uiteindelijk geen problemen aangetroffen.

Als je helemaal geen processen ziet lopen is dat wel erg vreemd.

Specs

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik laat 'm nog even gaan dan. Tot na het avondeten. als er dan geen verbetering is start ik 'm wel opnieuw op. Flink duimen dan maar.

Verwijderd

EXT3 wordt niet door pm 7 ondersteund

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Nou, het heeft toch nog goed uitgepakt. Op een gegeven moment is de PC gewoon weer naar Windows doorgestart. Ik heb de partities gecontroleerd en het klopt nu. Maar dat zwarte scherm vind ik maar niks. :/

Overigens heb ik nog geen EXT3 partitie. Maar die ga ik wel maken. Dat PM7 het niet ondersteunt.. Tja... Dan wacht ik wel op PM8 als dat nodig is. Voorlopig denk ik dat het wel goed zit zo.
Pagina: 1