Is DVI de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zit er dus aan te denken om een TFT scherm aan te schaffen, maar ik weet niet of ik nou met of zonder DVI-aansluiting moet nemen.
De specs van de monitoren zijn meestal aan elkaar gelijk, maar met een DVI aansluiting kost het toch al snel meer dan 100 euro extra. Wie kan mij vertellen wat nou de voordelen zijn van DVI?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

wil ook weten

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

met dvi zijn scherper :) dat merk ik op mijn iiyama tft , want ik heb dan 2 aansluitingen daarop (vga en dvi) en dus als ik dual screen zit :) dan merk je het zeker
kortom dvi is zeker de moeite waard :)

• Doublehomme
  • Niet online
Ik wil dan ook een Iiyama gaan kopen, maar kreeg je daar die kabel bij of moet je die apart kopen?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
DVI is altijd minimaal iets tot veel scherper dan standaard VGA (afhankelijk hoe kritisch je zelf bent)
Hoeveel hangt af van de grafische kaart gf2mx vga (had geen dvi) vond ik veel slechter tegen over de ati radeon 70900 die wel dvi had.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In theorie zou DVI zelfs goedkoper moeten zijn. Als ik er een zou kopen zou het zeker met DVI zijn.

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

OlafvdSpek schreef op 14 september 2002 @ 17:49:
In theorie zou DVI zelfs goedkoper moeten zijn. Als ik er een zou kopen zou het zeker met DVI zijn.
leg dat de winkeliers maar eens uit :)
maar idd DVI is zeker de moeite waard mits je ook een goeie grafische kaart heb.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

OlafvdSpek schreef op 14 september 2002 @ 17:49:
Ja idd, snap niet waarom dvi niet goedkoper is :?

Ik bedoel, ze hoeven geen digitaal>>analoog convertors meer te hebben op de videokaart, dus een goedkoper te produceren videokaart en het lcd-beeldscherm heeft geen analoog>>digitaal convertor meer nodig, want het signaal is al digitaal en een lcd is digitaal en een crt analoog, dus goedkoper te produceren lcd-beeldscherm.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Burning_acid schreef op 14 september 2002 @ 17:53:
[...]

leg dat de winkeliers maar eens uit :)
maar idd DVI is zeker de moeite waard mits je ook een goeie grafische kaart heb.
Het lijkt mij juist meer waard worden als je een slechte videokaart hebt, dan ben je namelijk niet afhanelijk van die slechte DAC.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bartjuh schreef op 14 september 2002 @ 17:55:
[...]

Ja idd, snap niet waarom dvi niet goedkoper is :?

Ik bedoel, ze hoeven geen digitaal>>analoog convertors meer te hebben op de videokaart, dus een goedkoper te produceren videokaart en het lcd-beeldscherm heeft geen analoog>>digitaal convertor meer nodig, want het signaal is al digitaal en een lcd is digitaal en een crt analoog, dus goedkoper te produceren lcd-beeldscherm.
Ik heb eigenlijk nog geen videokaarten gezien die DVI only zijn, maar voor de monitor gaat dat dus wel op.

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:22

Dezz

Dezz's Insomnia

Ik hoor van andere mensen dat ze totaal geen verschil zien in TFT schermen met en zonder DVI.

Beam Me Up!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Dezz, gelieve geen topics van ruim een jaar oud te kicken met zo'n loze post :o

Deze gaat iig dicht wegens oude }:O

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.