[NT] Resolutie unsupported na locken scherm

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
NT heeft de eigenschap om in de logoff modus of wanneer je via CTRL-ALT-DEL je scherm dichtzet een andere resolutie te handhaven.

Dit heeft tot gevolg dat ik op dat moment geen beeld meer heb op m'n TFT, dus staat de refresh waarschijnlijk te hoog. Maar hoe pas ik dit aan ? Ik heb de resolutie en de refresh lager gezet, maar zoals gezegd, na afmelden is er een andere instelling actief.

Wie helpt me uit de brand ? :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

NT heeft bij een standaard installatie een VGA-bootmodus staan in de boot.ini,
bij op starten kun je dan kiezen voor VGA-mode.
Heb je dit niet, maar is je windowspartitie FAT, dan kun je met een DOSbootflop opstarten en de boot,ini aanpassen, let op deze is nomaal hidden en system dus op je bootflop moet attrib.exe en een editor, Heb je oof geen FATpartitie dan is de handigste optie je pc aansluiten op een hogere resolutie scherm

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 15:09:
NT heeft bij een standaard installatie een VGA-bootmodus staan in de boot.ini,
bij op starten kun je dan kiezen voor VGA-mode.
Heb je dit niet, maar is je windowspartitie FAT, dan kun je met een DOSbootflop opstarten en de boot,ini aanpassen, let op deze is nomaal hidden en system dus op je bootflop moet attrib.exe en een editor, Heb je oof geen FATpartitie dan is de handigste optie je pc aansluiten op een hogere resolutie scherm
Bedankt voor je reaktie, maar dit is niet het probleem. Opstarten van de server gaat wel, en aanmelden doe ik dan inderdaad even met een ander scherm of via Pc-Anywhere. Maar ik moet weten hoe ik de VGA instellingen kan wijzigen die gebruikt worden op het moment dat ik uitlog of het scherm lock.....

Donec eris felix, multos numerabis amicos