[XP] CD Drive niet herkent na nieuwe ASPI

Pagina: 1
Acties:

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik gebruik het programma EAC om cds te rippen. Om betere performance te krijgen heb ik toen Adaptec's ASPI drivers v4.71 geinstalleerd, waarna na een reboot mijn cddrive niet meer herkent wordt. Wel in windows zelf, maar niet in EAC, het adapter keuzemenutje blijft leeg.
Aangezien ik ook DaemonTools gebruikt heb ik de virtual drives daarvan uitgezet en EAC opnieuw geinstalleerd. Toen had ik wel weer een drive, die na de reboot weer verdwenen was (zucht).

Nu werkt ook een reinstall van EAC de herkenning niet meer. Volgens de EAC helppages op internet ligt het wel/niet herkennen van drives aan de ASPI layer (dus daemontools sluit ik nu uit). De ASPI drivers zijn wel goed geinstalleerd, maar ik heb gelezen op andere pagina's dat Niet adaptec drives wel problemen kunnen hebben met de ASPI layer van adaptec. Ik heb dus een liteon cdrw 16x10x40.

Op de site van adaptec is niet terug te vinden hoe ik mijn ASPI layer van Windows XP (draait hier met SP1) terug kan krijgen (revert/rollback dus). Zoeken op google geeft ook geen resultaat. Heeft iemand hier een idee?

Human Bobby

Verwijderd

En als je al die zut die je geinstalleerd heb nou is verwijderd helpt dat dan niet?

• Justice
Dat wil ik dus uit, dus als je me even uitlegd hoe je ASPI layer moet verwijderen uit windows en hoe je de originele ASPI layer kan downloaden, dan lukt het installeren en opzetten vanzelf wel :) Op het www kon ik het niet vinden iig.

Human Bobby

• Justice
Iemand die mij kan helpen, ik heb geen nieuwe oplossingen kunnen vinden.

Human Bobby

• Justice
:O Laatste kans.. eenmaal andermaal, ik kom er niet uit :(

Human Bobby

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:00
'k Had 't probleem ook. 't Zit 'm in de ASPI-versies. Op de een of andere manier werkt v4.71 dus niet zo lekker. Zelf heb ik er voor gezorgd dat v4.6 erop stond. Na een reboot zorgde ik voor v4.71 (nog een reboot)

Als het goed is krijg je dan 't volgende in ASPIcheck:
ASPI32.SYS: v4.71.1, 16512 bytes
WOWPOST.EXE: v4.6 (1021), 4672 bytes
WINASPI.DLL: v4.6 (1021), 5600 bytes
WNASPI32.DLL: 4.71.1, 45056 bytes.

Als je problemen hebt om v4.6 te vinden, mail me dan.
Suc6!
Pagina: 1