[server] wat zijn de overlevingskansen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 41780

Topicstarter
Hoi allemaal,

de bedoeling is om een ADSL verbinding te delen via een linux routertje. Die bak wilde ik eigenlijk in de schuur zetten, vanwege de herrie die dat ding maakt.
De vraag is dus, hoe lang overleeft een computer in een schuur? Onze schuur zit aan het huis vast en is redelijk geisoleerd. Heb je 's winters niet last van vocht ?
Misschien weet iemand nog een paar dingen waar ik op moet letten.
Ow ja, de bedoelde server is een oude pentium 233MMX, is het een idee om het ding te downclocken en ergens een passieve koeler vandaan te halen?

Anoniem: 43685

een p233 kan zonder koeler

teminste die van mij wel draait al 6 maanden zonder koeler en doe de voeding fan op 7 volt dan hoor je helemaal nix meer van die bak

Anoniem: 16243

lijkt me geen probleem, vocht zal wel een mogelijk probleem kunnen zijn. Maar dat zal niet zo snel gebeuren omdat de machine constant aan zal staan. Vocht is eerder een probleem als de machine uit staat en gestart wordt. Passief koelen zou ik niet doen. Als het zomers warm wordt (wat tegenwoordig als normaal moet worden gezien) dan heb je meer aan een actieve koeling.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 18:22
of natuurlijk een actieve koeling die pas aan gaat als het buiten boven een bepaalde temperatuur komt ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Let ook op voor stof, een schuur is meestal ook niet de meest nette plek, en teveel stof in een comp is natuurlijk ook niet goed..

You don't need eyes to see, you need vision