Toon posts:

[vb6] DLL, form in taskbar? Niet dus...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met een proggie, in DLL-formaat. Er zitten een aantal vensters in, maar die krijg ik niet in de taskbar. Gevolg is dus, dat het venster 'kwijtraakt' op het moment dat er een ander venster overheen komt. Je moet dan eerst weer dat venster minimaliseren, wil je bij mijn proggie terugkomen.

Ik wil dus gewoon 'forcen' dat mijn proggie een plek krijgt in de taskbar! (Het instellen van de property 'showintaskbar' heeft trouwens geen effect)

Iemand suggesties?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Als je je progje start komt het toch in de taskbar te staan?
Anders moet je ff je Startup Object bij Project Properties instellen op het eerste scherm wat je opent.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Volgens mij (maar ik heb ff geen zin om onderbouwing op te zoeken in MSDN) kan een form die in een dll zit niet in de taskbbar worden getoont.
(imho, maar ja das mho maar, stop je "normale" forms ook niet in een dll trouwens, hooguit een eigen messagebox-form en dat soort tijdelijke forms).

Exact expert nodig?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

misschien forms.ShowIntaskbar = True oid (weet de property niet precies uit m'n hoofd)

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Ik weet niet of je kunt lezen maar in zijn topic schrijft hij:
(Het instellen van de property 'showintaskbar' heeft trouwens geen effect)

Verwijderd

Dit ben ik een tijdje geleden ook tegen gekomen. Bleek dat je het formulier modeless moet 'showen'. Ik weet niet of dit ook in een COM DLL werkt.

Verwijderd

dll is geen exe . . alleen exe's staan in taskbar

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:40:
dll is geen exe . . alleen exe's staan in taskbar
Bijna goed...

Iedere proces kan een taskbar entry krijgen. (moet je wel even om vragen trouwens, maar de meeste toolkits doen dat voor je). Ik meen me te herinneren dat je extra entrys aan kan vragen, maar dat weet ik niet zeker.

Localhost, sweet localhost

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

ik druf het nog wel verder aan te scherpen :)

ieder form (top level window) kan een taskbar button krijgen

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

robjanssen schreef op 14 september 2002 @ 17:35:
Ik weet niet of je kunt lezen maar in zijn topic schrijft hij:

[...]
Sorry hoor! Met zulk soort opmerkingen ben ik ook niet meer van plan te helpen.
Maar goed, heb toch nog even snel gekeken omdat je niet de topic starter was, en wat blijkt? ShowInTaskBar maakt wel degelijk uit. Ik heb snel dll in elkaar geprutst, en roep die aan vanaf andere VB instantie, en krijg de form gewoon leuk in m'n taakbalk. Zet ik ShowIntaskbar op false in de form van de dll, dan komt hij niet in de taakbalk

VB6 enterprise, alle service packs, Windows 2000 Professional, Service Pack 3 (5.0 - 2195)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij dus niet... Ik kan wel de applicatie die de DLL aanroept in de taskbar krijgen, maar dat staat een stuk minder leuk... Bovendien, aangezien de vensters 'modal' geshowed worden, kan die knop in de taskbar nooit 'ingedrukt' zijn...
Stel ik heb een programma met de venstercaption "Dit is een programma", dan moet deze caption in de taskbar komen. Dat kan, en dat werkt. In dat programma wordt een DLL aangeroepen met een aantal vensters erin. 1 ervan heeft als caption "Welkom!" en die moet ook in de taskbar verschijnen, en dat lukt dus niet!

Bij de vensters staat dus de ShowInTaskbar property op 'true', en als ik tijdens runtime opvraag
Msgbox frm_main.ShowInTaskbar
Dan krijg ik ook netjes een msgbox met 'true' erin, maar het venster verschijnt mooi niet in de taskbar

Ik gebruik dan Windows 98 SE Nederlands... En Visual Basic 6 Enterprise Edition met alle servicepacks

Verwijderd

Topicstarter
Schopje?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

WS_EX_APPWINDOW Forces a top-level window onto the taskbar when the window is visible. Dat is een extended window style en kan met de winapi functie SetWindowLong na de hand gezet worden. Of gebruikt het als create parameters als het window gecreeerd wordt.

[flamepje]
Maar of VB dit soort dingen ook aan kan weet ik niet :p
[/flamepje]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1