compu crahed telkens, waarschijnlijk mobo

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58
Eergister kwam ik thuis uit mijn werk, en mijn 2e pc die was gecrashed. Hij stond nog wel aan, maar was bevroren. Opnieuw opgestart: na een paar minuten in windows: weer bevroren. Na opnieuw opstarten kreeg ie telkens allerlij fouten. Soms poste hij niet eens, soms geheugen error, soms halverwegen windows vaste en een andere keer alleen een lange piep.

Ik heb het geheugen vervangen, de grafische kaart vervangen. Niets hielp. Ik heb in met een ghost opstartdiskette opgestart, tijdens maken van de image bevroor het beeld ook weer. Het ligt dus niet aan windows, het geheugen en de grafische kaart. Het enige wat het naar mijn idee nog kan zijn is of het mobo of de cpu. Ik haal zo de cpu eraf en als deze er goed uitziet, moet het volgens mij het mobo zijn.

Iemand nog tips wat ik nog kan controleren?

specs zijn:
Amd duron 800
MSI k7t pro 2a (mx 6330)
geforce2mx (vervangen door s3 1mb pci)

Heb net een memtest gedaan, halverwegen was weer de boel bevroren. :(

[ Voor 0% gewijzigd door marsian op 14-09-2002 14:05 . Reden: memtest ]

Verwijderd

processor misschien te warm door defect koeler?
of heb je iets overklcokt waardoor het nu kaduuk of niet meer goed funktioneerd?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
idd je temps ff checken,
en je voeding ff checken op warmte en of die genoeg volt op alle lijntjes geeft !!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je?
Check anders deze handige troubleshooter: hangen en opstartproblemen :)

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58
was niet mobo, maar de cpu. Kwam erachter door cpu op me andere compu te testen. Daar deed ie dus hetzelfde!

Ik haal niet graag me cooler van me cpu ivm afbrokkelende core van T-bird. Nu dus maar een uitzondering gemaakt en wat denk je? ME CORE BROKKELDE AF!!
;( ;( ;(
gebeurde toen ik die @#%$#%$ dragonorb eraf haalde! Ding zit veeel te strak! Nu gelijk op me 1e compu maar een athlon xp 1800 geplaatst (loopt al als 2000+ :p )

Maar ben nu terug bij af. Ben sinds vanochtend een 1,4 gig armer en een xp rijker maar ben met defecte compu dus nog niks opgeschoten behalve dat ik nu weet dat cpu kapot is. Heb voor vandaag wel weer genoeg uitgegeven. Wacht nog maar ff een weekje voordat ik weer een cpu erbij koop.