Probleem: HD werkt niet na slopen CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025
Een vriend van me heeft een cdtje opgeblazen in z'n cd-rom speler, en zag zich daardoor genoodzaakt z'n cd-rom spelertje grondig uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Verder beweert ie niets aangeraakt te hebben.

Toen hij echter zijn pc weer opstartte kreeg ie een boot error. Z'n boot device (lees: HD) werkte niet meer. Goed, alle kabeltjes gecontroleerd, zat allemaal nog precies goed.
Na heel veel gekloot (ik weet dus ook niet hoe) heeft ie eindelijk weer enigzins toegang tot z'n HD.
Toen moest ie dus win XP opnieuw installeren, en dat leek ie goed te doen, ware het niet dat toen de computer tijdens t installatieproces opnieuw moest opstarten er een nieuwe installatie startte omdat ie die oude blijkbaar niet meer kon zien.

M'n maat heeft toen gecontroleerd of die al geinstalleerde bestanden er nog wel opstonden en dat bleek wel t geval te zijn. De installatie ziet ze echter niet om de een of andere reden.

Kan er iemand hier een verklaring/oplossing bedenken?

BVD.

Verwijderd

Wellicht is het eerst slim de WinXP CD eruit te halen tijdens het opnieuw opstarten. Ik heb reeds twee collega's aan de telefoon gehad omdat 'de installatie steeds opnieuw start'.

Dit natuurlijk omdat de Boot from CD nog steeds aanstaat :D

Wellicht is doodgewoon de opstartsector van de HD brak, of de HD zelf... Heb je het al geprobeerd met een andere ide kabel?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40

lordsnow

I know nothing

Hij heeft dus de cd-rom speler er ook weer in zitten? Probeer 's zonder dan.

Of even starten vanaf Win XP cd, naar de herstel console, en dan:

1. typ chkdsk /r <enter>
2. ff wachten, nog ff wachten, weer wachten... etc
3. typ fixboot <enter>
4. PC opnieuw opstarten
5. en mischien Win XP opnieuw verwijderen/instaleren.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 13:50:
Wellicht is het eerst slim de WinXP CD eruit te halen tijdens het opnieuw opstarten. Ik heb reeds twee collega's aan de telefoon gehad omdat 'de installatie steeds opnieuw start'.

De installatie start alleen maar opnieuw als ze een toets indrukken. Anders boot 'ie gewoon door naar de HD na twee seconden. Toch?

• DUTCHSPiRiT
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 13:50:

Wellicht is doodgewoon de opstartsector van de HD brak, of de HD zelf... Heb je het al geprobeerd met een andere ide kabel?
Maar is t niet zo dat je zelf op een toets moet drukken om te booten van cd?
Zo werkt dat op mijn pc's iig wel, kweetnie of dat bij hem ook t geval is.
Bedankt iig voor de tips, ik zal t doorgeven.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

lordsnow schreef op 14 september 2002 @ 13:59:
[...]

De installatie start alleen maar opnieuw als ze een toets indrukken. Anders boot 'ie gewoon door naar de HD na twee seconden. Toch?
correct, als je geen knopje indouwd telt hij een antaal secs af en boot je pc van de hdd.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• DUTCHSPiRiT
We hebben een heleboel geprobeerd. Onder andere cmos gecleard en ide-kabels vervangen. Maar niks werkt tot nu toe nog.
Nu heb ik de hd in een andere pc gestopt maar geeft hij de error: "ntldr ontbreekt" dit ligt zeker aan de harde schijf want de pc met andere schijf deed het nog wel.

Maar de hd is ook niet dood want ik heb als primary slave wel een image terug gezet en dit staat er nu op.

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Ik zou toch niet direct aannemen dat die HD stuk is.
Long shot, maar verwijder eens alle partities enzo...gewoon volledig leegmaken.
Dan op een volledig ander systeem eens proberen installeren...

Is toch ni echt veel moeite eh, je kan er misschien wel geld mee uitsparen als blijkt dat de HD dan toch nog werkt...

[ Voor 0% gewijzigd door Flippy|IA op 16-09-2002 17:04 . Reden: typo's ]

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• DUTCHSPiRiT
hd is idd gaar, met een andere hd erin start de pc gewoon op, hij leest nog wel wel. Kan data dus nog zien. Ik heb net een andere hd erin gehad. Dus ik ga morgen ff naar de pcboer met die hd en dan zulle we wel zien wat er mee is.
Pagina: 1