Amd dx4 100MHz koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is deze echt nodig?
Hij is afgebroken

Het is de bedoeling dat ik freesco ga draaien voor een netwerk en internet te delen. Ik heb gehoord dat de processor er weinig onder heeft te lijden.

Verwijderd

nou ik kan me nog wel herinneren dat er op die dingen stond "heatsinc rqd"
in normaal engels betekend dat dus dat er iig een heatsinc op moet zitten...

of er ook een koeler op moet zitten is natuurlijk een ander verhaal..met een redelijke heatsinc en een redelijke airflow moet je het wel kunnen trekken..

Verwijderd

Topicstarter
Een passende heatsink heb ik wel.. Ik probeer eerst wel zonder fan

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn twee versies van de Am486DX4-100, eentje met 3V en de andere met 5V. De 3V versies kunnen toe met een kleine passieve heatsink, de 5V heeft een redelijk grote nodig of liever enige actieve koeling. De 5V is qua hitteproductie vergelijkbaar met een P75 (wel VEEL minder dan die P60/P66 monsters)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik weet zeker dat je vanaf een 486DX-80MHz een koeler nodig hebt. Voor maar een paar Euro heb je al een nieuwe, en 2e hands is nog voordeliger natuurlijk (die kocht ik destijds voor op mijn videokaart)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:20

FastBunny

Give it the Works !

Je kan der wel vanuit gaan dat het verplicht is. Anders zal ie het niet lang overleven. Zeker niet als het een 5V model is wat de meeste 486's wel zijn volgens mij. In mijn reserve router zit een 486dx2 66 (5v intel) en die heeft een aardige blok erop en dat gaat goed. Alleen als je een DX4 hebt zou ik der gewoon een fannetje voor kopen. Koop een simpel Pentium/Sockter 7 koeler en als die er echt niet meer zijn een Socket 370 :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

euh tipje haal een gratis p75 bij jbc, zit een koelblokje en fan op de cpu ;)

Verwijderd

amd he ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik heb dr ook zoeen en ja, hij heeft hem echt nodig

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 12:53
of klok 't ding terug naar 3x25 mhz ofzo, dan kun je met passieve koeling ZEKER af...
Maar doe wel wat koelprut tussen heatsink en chip.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik weet niet hoe het zit met de 486, maar ik heb hier een p133 systeem staan en die draait al jaren met heatsink zonder fan.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 17:30:
Werk jij soms daar :?

Dit is al de zoveelste topic waar je dat aanraadt... :+

Maar wel goede tip verder :)

Overigens gaat dat niet altijd, toen ik er vorige week zaterdag was hadden ze er nog zat, maar niet in de winkel- of ik ff op maandag terug kon komen. Nou nee dus, we waren met de auto uit Nijmegen gekomen :X

Oslik blyat! Oslik!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Tyrian schreef op 14 september 2002 @ 17:47:
Ik weet niet hoe het zit met de 486, maar ik heb hier een p133 systeem staan en die draait al jaren met heatsink zonder fan.
Een P133 is een totaal andere processor dan een 486. De Am486 en met name de 100 Mhz uitvoering stond er om bekend dat hij veel hitte produceerde. Ik zou er in ieder geval een flinke heatsink of een kleine heatsink met fan opzetten. De eerste Pentiums (60/66) waren nog veel erger. Daarna ging het voltage omlaag en daarmee de warmteproductie. Ik heb hier ook zonder problelem een P75 en een P120 lopen zonder fan.

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 17:30:
een P75 is een socket 7 processor dus dat gaat vasy niet passen op zijn socket 2 of socket 4 486 :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sailorman schreef op 14 september 2002 @ 19:48:
[...]

een P75 is een socket 7 processor dus dat gaat vasy niet passen op zijn socket 2 of socket 4 486 :)
Slimmerik :z

Een P75 is een So5 CPU en waar denk je dat in zo'n P75 systeem de P75 in geprikt staat :? Juist ja, een So5 mobo 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op een 486 mobo kan je met wat gepruts wle een socket 7/socket A heatsink krjigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

Killjoy

Klingon lawn products

Mijn AM486DX4-100 (5v) heeft zeker actieve koeling nodig. Raad het je dus zeker aan.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Pagina: 1