Computer start niet meer op !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer opstart (AMD 900 MHz / MSI K7T Pro 2a moederbord) dan zie je nog net het BIOS opstart scherm maar het volgende schermpje waar je het IRQ lijstje ziet komt niet op. Tijdens het opstarten hoor ik in het begin een beetje een ssssshhhh nabij het moederbord (nabij de processor). Na een tijdje (enkele seconden) stopt dat wel.
De processor fan lijkt goed te draaien.....ook de fan van de voeding doet het goed.....ik heb alle ide apparaten afgekoppeld om te kijken of het een stroomtoevoerprobleem is...ook heb ik het geheugen deels verwijderd en verplaatst naar een ander slot, maar niks lijkt te helpen. Het BIOS herkent het geheugen goed, dus daar lijkt het niet aan te liggen....ik kan niet het bios in omdat het scherm dan al op zwart staat (beeldscherm wordt in stand-by mode geschakeld). Ik heb nog geen BIOS reset geprobeerd (weet niet precies hoe dat moet). Is het nu de voeding, de videokaart, het BIOS of het moederbord met processor of iets anders wat het probleem is.

Het probleem onstond toen ik met XP een system restore point wilde herstellen...maar ik kreeg na ca. een minuut al het zwarte scherm en dit ging niet meer weg. Aan/uitzetten van de computer leverde bovenstaand probleem toen op.
Iemand iets soortgelijks gehad ?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:34
Haal alles er eens uit behalve je RAM, HDD (boot), Videokaart en je proc.

Je BIOS reset je op twee manieren:

• Gewoon in je BIOS even zeggen "Restore fail-save settings"
• Jumper ergens opzetten. Moet je maar even in het boekje van je mobo kijken.

Je zegt dat het ontstond nádat je met XP een system restore wilde doen? Vreemd, want XP heeft pas iets te zeggen nadat je de IRQ's hebt gezien. Probeer eens om via de XP CD te booten en dan in de restore modus te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles er al uitgehaald, hielp niets !
BIOS kan ik softwarematig niet inkomen, scherm springt dan al op zwart. De ene keer duurt het iets langer dan de andere keer en soms krijg ik zelf de eerste pagina van het BIOS niet te zien, Maar met wat zoeken in Tweakers vond ik het volgende:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
robgee schreef op 07 augustus 2002 @ 11:14:
problem solved! Het is inderdaad een bekende MSI issue

Naast de socket op het moederbord zit een spoel met koper eromheen.
Naast de spoel zit een chipje (aan de rand van het moederbord), de SC1155CSW.

Zet je PC aan en als hij binnen 10 seconden zo warm wordt dat je je fikken brand dan is 'ie kapot.

De reden is een bepaalde batch mobo's waarbij er kwalitatief mindere chipjes zijn gebruikt.

Balen dus!

--------------------------------------------------------------------------------

Dit stond in topic probleem met pc

En ik voelde dus ook na 10 seconden aan dit chippie en bij mij was ie ook bloedheet !
Dus ik ga um maar opsturen naar MSI (drie jaar garantie).