Minolta verkoopt voor een 350€ al een deglijke dia POS EN Neg scanner waar huidge flatbed scanners moeilijk aan kunnen tippen (lees: uitgezondert de superdure waar ook dingen opzitten die je dan weer niet nodg hebt en dan toch voor moet betalen)
www.minolta.com
HP neg/pos scanner, flatbed zou ik zeggen "JA", meerbepaalt ScanJet4070c (of 4700c als ik me vergis). Waar voor je geld.
5470c of 54**c met dus de adapter/transparantiekit ofzoiet is nog iets meer RES, maar duurder.
Vanaf 1200dpi kan je toch al uitvergroten op A5 met redelijke kwaliteit en voor A4 als het ietsje minder mag zijn. (let wel dat je nog een printermarge hebt en naargelang de grote van je positief. als je er een gebruikt dat groter is dan een standaard 35mm negatief, bwa, dan kan je voor een 1200-gaan, anders volgende type)
1800dpi tot A3( A3+ met weer een 'licht' verlies)
2400dpi scanners kopen is goed en duur, maar voor die res zit het wel allemaal snor

Uiteraard gaan een flatbed of die superdunne CCD-scannertjes geen stof of automatisch fijne krasjes of kleurtjes bijwerken, dat is wat je wel in die apparten vind PUUR voor dia's.
Dan is 2400dpi ook wel goed voor zo eentje, maar dacht er verleden week nog eentje te hebben gezien, 380€ voor 4800dpi. Check eens na, kan goed zijn dat het Minolta was.
Good luck!
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"