SBLive + Videokaart (Creative Ti4600)

Pagina: 1
Acties:

• Robin11
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2021
Hoi,

Een tijdje geleden had ik een nieuwe SBlive gekocht op een beurs. Na het installeren van de kaart, deed deze het perfect in mijn computer met Windows Xp.
Een maand later kocht ik een Creative GF4 Ti4600 kaart en installeerde deze erbij. Sinds dat moment is mijn Sblive gaan kraken en gaf geen geluid meer. Omdat ik een aantal kaarten van plek had verwisseld, dacht ik dat mijn SBlive kapot was gegaan. (Immers alle tips en truuks uit dit forum hielpen niet (SBlive + XP topics), dus ik dacht dat de kaart brak was).

Een paar dagen geleden heb ik een compleet nieuwe computer gekocht, met daarbij een SB Platinum 5.1 kaart. Thuis alles in elkaar geschroefd en ja hoor....... Het bekende irritante kraakgeluid begon meteen weer.
Omdat ik niet in het toeval geloofde dat ik met twee brakke kaarten zat, heb ik deze platinum getest in een ander systeem. In dit systeem deed hij het perfect. Ook de Sblive heb ik getest en deze bleek dus inderdaad niet kapot te zijn.
Op dat moment kwam ik er achter dat de enige factor die veranderd was, de videokaart was. Dit moet dus de oorzaak zijn van het hele probleem. Daarvan ben ik overtuigd.

Mijn vraag is... Hoe kan ik dit nu oplossen/ Wie heeft hetzelfde probleem gehad?

Bij voorbaat dank,

Robin