Toon posts:

IDE én SCSI controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op het moment bezig een servermigratie/ upgrade te plannen en de situatie is als volgt:
Huidige W2K server (P2 300) heeft een ATA133 controller met hierop 3 HD's. Nu is dat beessie wat langzaam en wil het feit dat ik sinds kort een P3 500 over heb met hierin een U2W Controller met 9 GB HD en wat CD shit. Nu heb ik in middels wel W2K Adv. Server hierop geinstalleerd met de bedoeling dat ik ook straks die ATA133 controller er bij hang met de schijven. Alleen vraag ik mij af of dat geen problemen op gaat leveren op wat voor manier dan ook. Als het al gaat werken gaat het booten in ieder geval flink lang duren.

Iemand die hier een antwoord op/ ervaring mee heeft?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Moet werken :) Booten kan een probleempje opleveren omdat hij of van de SCSI controller of van de ATA controller boot (en je kan in het BIOS veelal maar één zo'n boot device aankiezen). In dat geval moet je eens proberen de ATA133 controller in een ander PCI slot te steken om zo de juiste volgorde af te dwingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad. De ene controller die qua PCI slot bóven de andere controller zit heeft voorrang in het booten :)

Verwijderd

Topicstarter
En redeneert de PC net als ik? Dat het eerste (bovenste) PCI slot dat onder de AGP is?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Correct :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan gaan we het gewoon proberen. Thanks! Ik weet genoeg dus smijt em maar dicht.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 10:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 16:32:
Nou dan gaan we het gewoon proberen. Thanks! Ik weet genoeg dus smijt em maar dicht.
Als een probleem is opgelost hoeft het topic nog niet dicht hoor :P

Topics gaan alleen dicht als ze "fout" zijn, als het topic is opgelost laten we het gewoon wegzakken :)

Bovendien, als er later nog iemand komt met een vergelijkbaar probleem, en er was een week terug een topic met ongeveer dat probleem, maar niet precies, dan kan het van pas komen dat topic omhoog te schoppen met een bericht waarin je dan aangeeft op welke manier jouw probleem anders is :). Anders krijg je daarvoor weer een stortvloed nieuwe topics... :X

En oh ja, stel dat je later alsnog problemen krijgt als je gaat proberen wat hierboven staat, dan hoef je er geen nieuw topic voor te maken maar kun je deze gewoon weer schoppen met je foutmelding :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1