Na dat ik gister een topic had omdat iets niet werkten, wat snel opgelost was achteraf! Maar ik heb zo mijn twijfels over dat IIS
Als ik het zo hoor, zijn er vele mensen die gewoon Apache draaien. Ik krijg gewoon rare fouten, het kan aan mij liggen, het kan aan de nieuwste software liggen.
Daar zit nu ook mijn vraag...
Ik las iets over PHP dat in de nieuwste versie's variabele als $submit, niet meer direct herkend worden.
Licht dit nu aan me IIS en raden jullie mij aan om Apache te installeren, of ligt dit gewoon ongeacht welke servertpe je draait, aan de nieuwere versie van PHP.
Ik snap er niks van, vind het behoorlijk iritant namelijk dat ik niet eens de handleiding die ik heb gewoon kan volgen zonder om de haverklap steeds opnieuwe variabele te declareren.
Ik geef ff een klein voorbeeldje:
Script zoals het er stond
Ik moet hier dus van maken
Dit heb ik dus ook met andere dingetjes gehad, zal nog één klein voorbeeldje geven:
Volgens het voorbeeld, hoefde ik het eerste gedeelte niet te schrijven
dit stukje dus:
Met behulp van een collega deed hij het na deze aanpassingen wel.
Is er iemand die hier iets van snapt (ja die zijn er zeker) en die mij dit wil uitleggen?
Ik wil het echt graag leren, maar ik wordt er wel een beetje ziek van dat ik het steeds anders moet doen dan andere, en dat ik daardoor ook steeds in de problemen komt, dat motiveert namelijk niet echt!
Als ik het zo hoor, zijn er vele mensen die gewoon Apache draaien. Ik krijg gewoon rare fouten, het kan aan mij liggen, het kan aan de nieuwste software liggen.
Daar zit nu ook mijn vraag...
Ik las iets over PHP dat in de nieuwste versie's variabele als $submit, niet meer direct herkend worden.
Licht dit nu aan me IIS en raden jullie mij aan om Apache te installeren, of ligt dit gewoon ongeacht welke servertpe je draait, aan de nieuwere versie van PHP.
Ik snap er niks van, vind het behoorlijk iritant namelijk dat ik niet eens de handleiding die ik heb gewoon kan volgen zonder om de haverklap steeds opnieuwe variabele te declareren.
Ik geef ff een klein voorbeeldje:
Script zoals het er stond
PHP:
1
2
3
| <? print ("Hallo $naam, dit is de wereld van PHP"); ?> |
Ik moet hier dus van maken
PHP:
1
2
3
4
| <?PHP $naam = $_GET["naam"]; print ("Hallo $naam, welkom in de wereld van PHP"); ?> |
Dit heb ik dus ook met andere dingetjes gehad, zal nog één klein voorbeeldje geven:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? $naam = $_POST["naam"]; $achternaam = $_POST["achternaam"]; $geslacht = $_POST["geslacht"]; $leeftijd = $_POST["leeftijd"]; print ("Naam: $naam <br>"); print ("Achternaam: $achternaam <br>"); print ("Geslacht: $geslacht <br>"); print ("Leeftijd: $leeftijd <br>"); ?> |
Volgens het voorbeeld, hoefde ik het eerste gedeelte niet te schrijven
dit stukje dus:
PHP:
1
2
3
4
| $naam = $_POST["naam"]; $achternaam = $_POST["achternaam"]; $geslacht = $_POST["geslacht"]; $leeftijd = $_POST["leeftijd"]; |
Met behulp van een collega deed hij het na deze aanpassingen wel.
Is er iemand die hier iets van snapt (ja die zijn er zeker) en die mij dit wil uitleggen?
Ik wil het echt graag leren, maar ik wordt er wel een beetje ziek van dat ik het steeds anders moet doen dan andere, en dat ik daardoor ook steeds in de problemen komt, dat motiveert namelijk niet echt!