[TV]Probleem met beeldweergave

Pagina: 1
Acties:

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Het zit zo, ik heb hier een 70 CM Philips tv staan uit 1992. Het ding doet het op zich nog wel goed, ware het niet dat soms ineens teletekst (met zwarte achtergrond) ipv het beeld komt, terwijl ik teletekst niet gebruik. Er zit geen vast patroon in, dus het is niet dat de tv nog warm zou moeten worden. Hij kan er mee beginnen wanneer ie aan gaat, maar ook wanneer ie al een tijd aan staat.

Weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn, het zou jammer zijn als ik 'm weg zou moeten gooien (films kijken op een grote tv is beter.)

Verwijderd

Niet toevallig vervelende buren?
Leg je ab eens weg.
Plak je infrarood sensor eens af van je tv
Kan natuurlijk ook de tv zelf zijn , en dan denk ik aan de teletext decoder of processor , maar probeer eerst dit maar eens.

• Toewan
Nee, het ligt niet aan de afstandsbediening en de buren zijn aardig. ;) Als ze vanaf buiten mijn tv zouden kunnen ontregelen vind ik dat knap, zit op zolder. Het is echt iets in de tv zelf, alleen ik weet niet precies wat.
Maar vandaag leek het wel alsof ie wel warm moest worden, in het begin kwam het er vaak doorheen (en meestal was het beeld geheel zwart). Nu staat ie al een tijdje aan en nu heb ik er ff geen last meer van.

• Toewan
Iemand anders misschien een idee ?? Het is namelijk vrij irritant om naar een soms knipperend beeld te kijken en voor de rest is het toch een best fijne tv.

• Toewan
Nog even een kleine kick, heeft iemand misschien een idee wat ik zou moeten doen.

Ik heb hier nu de tv open voor me staan en ik zie hier iets wat lijkt op een losse teletekst module (die eruit gehaald kan worden). Zou het helpen wanneer ik deze eruit zou halen ?? Of onderbreek ik dan het circuit ??

Verwijderd

Ik zou zeggen, trek die module eruit(als de tv uit staat) en kijk wat er gebeurt. Dan maar geen teletekst. Who needs teletekst anyway.
Kan je niet ff een pic van die module maken?

• Toewan
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:08:
Ik zou zeggen, trek die module eruit(als de tv uit staat) en kijk wat er gebeurt. Dan maar geen teletekst. Who needs teletekst anyway.
Kan je niet ff een pic van die module maken?
Nee, ik heb geen digitale camera / webcam.. Maar ik heb vanmiddag het ding (voorzichtig) eruit gehaald en ik ben benieuwd of het nu opgelost is.. :)
Pagina: 1