Toon posts:

Geluidskaart die goed minidisc's kan opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zoek een geluidskaart die de mogelijkheid geeft om goed minidisc's op te nemen mbv een optische uitgang. Zijn er kaarten die er dan ook voor kunnen zorgen dat ie er per mp3'tje een apparte track van maakt?! Dat zou echt cool zijn!! En eh, ik wil er vooral veel muziek mee draaien en hij moet goed dvd's af kunnen spelen. (ik luister veel muziek dvd's). In de toekomst wil ik misschien ook een klein studio'tje maken om dingen op te nemen, dus als ie dat ook zou kunnen.... En eh, als laatste moet ie ook een beetje leuk geluid geven bij spelletjes (maar das niet het belangrijkste) Welke geluidskaart kan ik dan het beste nemen?! Ik zag net op de FP een geluidskaart van Hercules die om kan gaan met minidisc's, maar hij is 7.1 en dat heb ik niet nodig. Ik wil er maximaal een 5.1 set op kunnen aansluiten...

Alvast bedankt voor de reacties! :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Terratec DMX 6Fire (lt)

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt deze kaart zelf?! Zo ja, wat zijn je ervaringen?! Ik zit net op tomshardware een review ervan te lezen en het enige wat me een beetje minder lijkt is dat de midi opties wat minder zijn...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
wat d8 je van een netmd? lekka snel mp3z > md pompen

Verwijderd

Ik heb de Hercules Fortissimo 2 en die kan via de optische uitgang uitstekend MD's opnemen!

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 14 september 2002 @ 11:28:
wat d8 je van een netmd? lekka snel mp3z > md pompen
Ja das wel cool, maar k heb al een hele mooie Minidisc speler, en ik vind het een beetje zonde om weer een nieuwe te gaan kopen met deze functie..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 11:30:
Ik heb de Hercules Fortissimo 2 en die kan via de optische uitgang uitstekend MD's opnemen!
Ook dat ie apparte tracks maakt per mp3'tje...?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 11:32:
[...]

Ook dat ie apparte tracks maakt per mp3'tje...?
Uiteraard, een track van 74 minuten noem ik niet "uitstekend opnemen" ;)

Verwijderd

Topicstarter
:*) ok dan begrijpen we elkaar :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een Terratec XLerate Pro en daarmee gaat het ook heerlijk. Ik heb gewoon een Winamp plugin die 4 seconde ruimte overlaat tussen de tracks, dan synct die Minidisc het precies zo dat elk nummer aan het begin van een track staat (die 4 seconden laat hij er natuurlijk tussenuit).
Digitaal klinkt echt zo veel beter als analoog :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
In feite hoeft de kaart alleen maar SPDIF out te hebben, hetzij optisch of coaxiaal. Naar mijn weten is er geen enkele geluidskaart die vanzelf trackmarks mee uitstuurt, dit moet je zelf doen, zoals Bigs vertelt, of de software moet er een specifieke functie voor hebben. Ik heb een SBLive met optische en coax uitgang en een Terratec DMX 1024 met optische uitgang, en het werkt via allebei de kaarten zoals verwacht.

[ Voor 0% gewijzigd door FreeRider op 14-09-2002 13:20 . Reden: Typo's ]

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een Terratec DMX 1024 ga nemen. Die is niet duur en heeft wel zo'n optische output :P Momenteel heb ik even niet zo heel erg veel geld :) En ik besteed mn geld liever aan een mooie 17" LCD :) Ik ga er dan een 4.1 setje van logitech op aansluiten... (op die geluidskaart dan hè :))

Verwijderd

ik heb een dmx xfire 1024 optisch aangesloten naar mijn 5.1 receiver, en analoog naar mijn logitech z-560, dit werkt super!

de xfire is zeker aan te raden, of kijk eens naar de 512 van terra tec is ook een best kaartje voor niet teveel geld :D
Pagina: 1