Ik heb dus een upload script die een foto kan uploaden naar mijn webspace op endoria.net. Hij maakt eerst een directory aan in de directory foto die chmod 777 heeft. Vervolgens geeft hij de directory ook een chmod van 777.
Vervolgens gaf ik het commando:
copy_file("$file1", "$url/profiel/foto/$time/$file1_name");
Deze geeft de fout melding:
Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /home/endoria/azanting/public_html/profiel/upload.php on line 15
Ook heb ik het geprobeerd met het commando:
move_uploaded_file("$file1", "$url/profiel/foto/$time/$file1_name");
Maar deze gaf de melding:
Warning: Unable to create '/foto/1031961098/foto.jpg': No such file or directory in /home/endoria/azanting/public_html/profiel/upload.php on line 15
Warning: Unable to move '/tmp/phpb6gPg9' to '/foto/1031961098/foto.jpg' in /home/endoria/*******/public_html/profiel/upload.php on line 15
Hoe komt dit nu dan, het lijkt er haast op dat de chmod nog niet aangepast is, maar als ik kijk met mijn ftp zie ik wel een chmod van 777. Duurt dit even ofzow voordat hij aangepast word? Heb echt geen idee meer. Kan ook alle fot's wel in 1 directory gooien maar dan wil ik ze een id nr geven. Weet iemand hoe ik de naam van een file kan veranderen en de extentie gewoon hetzelfde blijft?
Zal ook voor de duidelijkheid het script even neerzetten
Vervolgens gaf ik het commando:
copy_file("$file1", "$url/profiel/foto/$time/$file1_name");
Deze geeft de fout melding:
Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /home/endoria/azanting/public_html/profiel/upload.php on line 15
Ook heb ik het geprobeerd met het commando:
move_uploaded_file("$file1", "$url/profiel/foto/$time/$file1_name");
Maar deze gaf de melding:
Warning: Unable to create '/foto/1031961098/foto.jpg': No such file or directory in /home/endoria/azanting/public_html/profiel/upload.php on line 15
Warning: Unable to move '/tmp/phpb6gPg9' to '/foto/1031961098/foto.jpg' in /home/endoria/*******/public_html/profiel/upload.php on line 15
Hoe komt dit nu dan, het lijkt er haast op dat de chmod nog niet aangepast is, maar als ik kijk met mijn ftp zie ik wel een chmod van 777. Duurt dit even ofzow voordat hij aangepast word? Heb echt geen idee meer. Kan ook alle fot's wel in 1 directory gooien maar dan wil ik ze een id nr geven. Weet iemand hoe ik de naam van een file kan veranderen en de extentie gewoon hetzelfde blijft?
Zal ook voor de duidelijkheid het script even neerzetten
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <form name="form1" method="post" action="upload.php?id=<? print "$id" ?>" enctype="multipart/form-data"> <p> <input type="file" name="file1"> </p> <p> <input type="submit" name="Submit" value="Submit"> </p> </form> <?php include 'config.php'; $time = time(); if ($file1_name != "") { mkdir ("foto/$time", 0755); chmod ("foto/$time", 0777); copy("$file1", "/foto/$time/$file1_name"); $pic = "$url/profiel/foto/".$time."/$file1_name"; } if ($Submit) { // Maak SQL query om toe te voegen (DELETE) $sql = "UPDATE instantsite SET time='$time', pic='$pic', foto='ja' WHERE id = '$id'"; // Voer SQL uit mysql_query($sql) or die("Helaas er is iets misgegaan, probeer het nog eens..."); // Geef bevestiging echo "<br>De foto is aan je profiel toegevoegd"; echo "<br><a href=aanpassen.php>Klik hier</a> om je profiel verder aan te passen."; echo "<br>Of <a href=profiel.php?id=$id>klik hier</a> om je profiel te bekijken."; echo "[img]$pic>"; } ?[/img] |