Hits <-> Bezoekers van een site

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:50
Ejz,

ff een vraagje, bezoekers zijn nog unieke mensnen die je maar 1 keer teld, per zoveel tijd?

en hits wat zijn dat dan?? elke keer dat de pagina opgevraagd word??? is dat een hit??

Fenx

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hits zijn idd elke keer dat die pagina wordt opgevraagt, dus als iemand 10x F5't heb je 10 hits erbij :P

🌞🍃

• Martijn02
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Ligt er aan welke teller je gebruikt... NedStat Basic logt geen F5's als nieuwe hits.

Je defenitie van bezoekers is volgens mij goed, alleen met die tijd valt te spelen, sommige gebruiken 30 min, anderen 24 uur

Verwijderd

Bij nedstat kan je 2x per minuut als bezoeker worden geregistreerd...

• Speedener
Martijn02 schreef op 14 september 2002 @ 09:47:
Ligt er aan welke teller je gebruikt... NedStat Basic logt geen F5's als nieuwe hits.

Je defenitie van bezoekers is volgens mij goed, alleen met die tijd valt te spelen, sommige gebruiken 30 min, anderen 24 uur
Nou ik wil zelf een teller gaan maken, maar moet ff weten wat wat is, want ik had er al 1 gemaakt maar als iemand 1 minuur F5 ingedruk hield waren er weer 200 hits bij ofsow...

en bezoekers d8 ik zelf aan 1 maand ofsow

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Bij een simpele counter die ik op mn site heb, gebruik ik IIS-Sessies (20 minuten timeout, dus na 20 minuten de site opnieuw bezoeken is nieuwe hit) en ik filter op ip-basis of het een terugkerende bezoeker is. Ik tel niet of ze door klikken ed, ik tel gewoon 1 keer per sessie (voor de meesten is dat 1 keer per bezoek). Ik vind dat voor mezelf trouwens ook genoeg, hits zegt toch niet zo heel veel (en idd op sommige sites kun je door te f5-en het aantal hits lekker op laten lopen maja das gewoon gebakken lucht), en ik vind het intressanter om te zien hoeveel unieke bezoekers er zijn t.o.v. het aantal hits (en op mijn site is dat sinds mei dit jaar ong. 10000 uniek en 26000 hits, wat inhoudt dat ze dus terug komen en daar "doe je het voor" :)).

Exact expert nodig?

• Speedener
Crazy_D schreef op 14 september 2002 @ 14:58:
Bij een simpele counter die ik op mn site heb, gebruik ik IIS-Sessies (20 minuten timeout, dus na 20 minuten de site opnieuw bezoeken is nieuwe hit) en ik filter op ip-basis of het een terugkerende bezoeker is. Ik tel niet of ze door klikken ed, ik tel gewoon 1 keer per sessie (voor de meesten is dat 1 keer per bezoek). Ik vind dat voor mezelf trouwens ook genoeg, hits zegt toch niet zo heel veel (en idd op sommige sites kun je door te f5-en het aantal hits lekker op laten lopen maja das gewoon gebakken lucht), en ik vind het intressanter om te zien hoeveel unieke bezoekers er zijn t.o.v. het aantal hits (en op mijn site is dat sinds mei dit jaar ong. 10000 uniek en 26000 hits, wat inhoudt dat ze dus terug komen en daar "doe je het voor" :)).
dus jij vind dat ik die hele hits niet moet tellen?

Verwijderd

unieke bezoekers worden volgens mij gemeten per 24 uur per ip = 1 unieke bezoeker

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 15:17:
unieke bezoekers worden volgens mij gemeten per 24 uur per ip = 1 unieke bezoeker
Volgens mij ook.

En hits is het aantal keren dat er iets opgevraagd wordt van je pagina. Heb je een pagina met 6 plaatjes dan is een bezoek 7 hits. Drukt de bezoeker op F5 dan zijn dat al 14 hits.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Als ik een bezoekersscript schrijf onthoud ik over een hele dag alle ip-adressen. Een bezoeker is de volgende dag dus pas weer een unieke bezoeker.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Speedener schreef op 14 september 2002 @ 15:13:
dus jij vind dat ik die hele hits niet moet tellen?
Dat moet je voor jezelf bepalen wat je precies wilt tellen. Ik denk trouwens dat "bezoeken" zoals ik hits zie een betere omschrijving is: een hit impliceerd iedere pageview. Kun je natuurlijk wel een kleine time-out opzetten zodat een paar keer F5-en niet tig hits opleverd. Ik zie een bezoek meer als: ik bezoek t.net, lees een paar artikelen. 's Middags en 's avonds doe ik datzelfde. Ik zie dat als 3 bezoeken/hits: ik kom 3 keer om wat te lezen en om daarna weer verder te gaan.
Sommige counters zien dat als 1 hit (tellen 1 keer per dag), dat vind ik niet kloppen. Sommigen zien het als tig-hits, die tellen alle files die je opvraagt (maar ja 1 html = meerdere plaatjes, tikt lekker aan) dus die vind ik ook niet kloppen. Sommigen zien het als "per artikel dat ik lees 1 hit" maar die vind ik persoonlijk ook niet correct. Die zou je wel kunnen combineren met het aantal bezoeken, dus dat je bij de 1e request de sessie begint, die als bezoek telt (en eventueel gebruikt om ook het aantal unieke bezoekers te tellen), en vervolg-klikken apart opslaan (bv incl. artikel-titel) om te zien wat bezoekers nou eigenlijk doen op je site.

Ik zou niet per dag 1 keer tellen, maar er wel een wat kortere timeout op zetten. IIS is standaard 20 minuten (Session) en een sessie-var is lekker makkelijk bijhouden :) Maar als ik m zelf zou schrijven zou ik denk ik een uur of 2 doen. Dan heb je aardig de tijd om rond te neuzen op een site, en als je dan later die dag weer terugkomt is dat imho wel een echte "2e bezoek" :)

[edit]
herschreven en een stuk korter gemaakt ;)

Exact expert nodig?

Pagina: 1