Dat moet je voor jezelf bepalen wat je precies wilt tellen. Ik denk trouwens dat "bezoeken" zoals ik hits zie een betere omschrijving is: een hit impliceerd iedere pageview. Kun je natuurlijk wel een kleine time-out opzetten zodat een paar keer F5-en niet tig hits opleverd. Ik zie een bezoek meer als: ik bezoek t.net, lees een paar artikelen. 's Middags en 's avonds doe ik datzelfde. Ik zie dat als 3 bezoeken/hits: ik kom 3 keer om wat te lezen en om daarna weer verder te gaan.
Sommige counters zien dat als 1 hit (tellen 1 keer per dag), dat vind ik niet kloppen. Sommigen zien het als tig-hits, die tellen alle files die je opvraagt (maar ja 1 html = meerdere plaatjes, tikt lekker aan) dus die vind ik ook niet kloppen. Sommigen zien het als "per artikel dat ik lees 1 hit" maar die vind ik persoonlijk ook niet correct. Die zou je wel kunnen combineren met het aantal bezoeken, dus dat je bij de 1e request de sessie begint, die als bezoek telt (en eventueel gebruikt om ook het aantal unieke bezoekers te tellen), en vervolg-klikken apart opslaan (bv incl. artikel-titel) om te zien wat bezoekers nou eigenlijk doen op je site.
Ik zou niet per dag 1 keer tellen, maar er wel een wat kortere timeout op zetten. IIS is standaard 20 minuten (Session) en een sessie-var is lekker makkelijk bijhouden

Maar als ik m zelf zou schrijven zou ik denk ik een uur of 2 doen. Dan heb je aardig de tijd om rond te neuzen op een site, en als je dan later die dag weer terugkomt is dat imho wel een echte "2e bezoek"
[edit]
herschreven en een stuk korter gemaakt