Toon posts:

Goede en vooral Stille koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou. ik weet dat hier meerdere topics over zijn maar ik kan er niet echt wat uithalen.. duss...

Ik ga vandaag of morgen een xp1800+ of xp2000+ bestellen (moet nog ff kijke)

Maar nou vroeg ik me af welke koeler voldoet aan de eisen: goed en stil en waar ik ook nog een beetje mee kan overclocken..

Ik draai nu met een duron 750 + superorb..

Ik wil dus niet zon gevaarte als die superorb...
1. Je core word half vernielt
2. Het lijkt net een straaljager

Alvast bedankt

Verwijderd

alpha koelblok met een koeler naar keuze misschien ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een koeler naar keuze zou ik erop moeten zetten..?

Verwijderd

ik heb een alpha 60 mm koelblok en daar heb ik gewoon een 28 db koeler van ys-tech op gezet , werkt perfect. Houd mun amd tbird 1300 @ 1430 Mhz op max 42 C

Verwijderd

Topicstarter
en ik zou het graag onder de 20 € houde

Verwijderd

iig een zalman. De 5100Cu en de 6000Cu zijn erg goed. Als je vaak naar lans gaat, zou ik de 5100 nemen, want de 6000 is zwaar, en zit alleen mar aan je socket vast. De 5100 is nog zwaarder, maar zi emt 4 schroeven in je mobo vast. Alle 2 zijn ze erg stil, op silent mode. Op silent mode kan je ze niet erg overclocken, maar op normal lukt dat wel. Als je bij deze koelers een andere fan erop zet (bijv een fanadapter+papstfan op de 5100, of een 92mm papst fan op de 6000), kun je wel overclocken en is hij nog stil ook :)
(5100Cu= 20-36dB, 600Cu=20-34.4dB, standaard)

Verwijderd

therminal take volcano 7 die is goed een ook redelijk stil :7

Verwijderd

ah , dan word het moeilijk :9 , maar dan zou ik voor een coolermaster gaan , de low noise versie's schijnen zeeeeeeer stil te zijn ( kijk maar eens op coolermaster.com en zoek naar DP5-7H53F-0L deze is 28 db en kan tot amd 2600+ hebben )

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Whisperrock II, koelt vrij goed, hij is stil en je kunt hem al krijgen voor rond de 20 euro(dacht ik).

Verwijderd

WOEI! laat die zalmans dan maar zitten, die heb je nooit voor 20 euro :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens het een en ander met elkaar vergelijken...

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51

ErA

Ik heb een Coolmaster DP5-6I31C-0L < XP 2200+ á €8,90 gekocht bij www.gistron.com .
Hij is errug stil wat dat betreft, 'k hoor alleen me voeding. Met full load met een 2000+ in de zomer op 50 graden. En met me case open enzo op 40 graden. In de winter zal dit kouder worden.

Overklokken; toen ik hem 100 mhz overklockte werd ie 2 graden warmer

Verwijderd

Topicstarter
nou die whisperrock lijkt mij wel een goede..

wie heeft er hier ervaring met deze koeler

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus bij gistron.com een amd xp 1800+ en een DP5-6I31C-0L in de bestellijst staan voor 108.70 inc verz..

en bij 1to0.nl een xp 1800+ en een whisperrock II voor 108.69 incl verz. welke van deze 2 koelers is nou het beste (want de prijs is zo hetzelfde)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Is genoeg over te vinden hoor. En aangezien je het over max € 20,- hebt, daar is zelfs een heel topic aan gewijd: Het stille budgetkoelers van <E20,- topic. ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.