Toon posts:

3dsmax5 en Brazil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik Brazil render system aan de praat krijg in 3dsmax5 ? op die splutterfish site staat dat het wel werkt met 3dsmax5 maar er zijn geen files?! aleen voor 3dsmax3 en 4 ? nu d8 ik ik download die van 4 en volg de instructies... maar dan moet ik zon snelkoppeling maken met -p brazil erachter als ik dan die snelkoppeling stat start ie idd op maar dan zou ik bij het render menu- custem renders brzil moeten kunnen selecteren maar die staat er dus niet bij :/ aleen UVW render ofsow...

kan iemand mij hiermee helpen? BVD!

ok wazige shit: de snelkopeling waar ik NIET -p brzil achter heb gezet gebruikt brazil.. OOOOOW -p = -plugin natuurlijk...

maargoed.. nieuwe probleempje als ik dat depth of field doe dan duurt het echt veel telang voordat ie zon hokje rendert.. heb ik soms ergens 10x AAS aangezet? :P:P ik zit aan al die setting.. zo ja.. waar kan ik dat weer terug zetten? zo niet is dat dan zo moeilijk om te berkenen ?

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24

Error323

d-_-b

Waarom wil je brazil in max 5???? Max 5 heeft alles wat brazil heeft en meer.... :D

github.com/Error323

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
appel

A. Gooi de 4 files in je plugin dir, verder moet je nix doen, en dan werkt het.

B. Blijkbaar begrijp je brazil zelf nog niet helemaal, heb je de handleiding helemaal doorgelezen. Misschien is het een goed idee om brazil even links te laten liggen, en je op wat andere aandachtpunten te richten.

error323, brazil kan wel veel meer dan max 5 qua renderen. (de radiosity niet meegerekend)

specs

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op 14 september 2002 @ 14:05:
appel

A. Gooi de 4 files in je plugin dir, verder moet je nix doen, en dan werkt het.

B. Blijkbaar begrijp je brazil zelf nog niet helemaal, heb je de handleiding helemaal doorgelezen. Misschien is het een goed idee om brazil even links te laten liggen, en je op wat andere aandachtpunten te richten.

error323, brazil kan wel veel meer dan max 5 qua renderen. (de radiosity niet meegerekend)
die depth of field is een stuk beter zo te zien dan de gewoone in 3dsmax5 darom gebruik ik het ook aleen

deze render duurde zon 2 uur :?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/breedbeeld/bullets.jpg

Verwijderd

wow , die zijn stukken beter dan die eerste versies ,maar 2 uur :? damn.......

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
2uur? damn, hoe hoog heb je de raytrace-level staan? en op wat voor'n bak render je?
(hij ziet er wel héél goed uit)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
erm raytrace is veel te hoog bedankt :):) ik render op 1200mhz met ge-force2

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Appel, inderdaad kun je, zoals Gladiool al voorstelde, beter eerst andere dingen leren dan GI-renderers zoals Brazil. Veel belangrijker is het om eerst goed te leren modellen en texturen en om netjes normale lampen neer te kunnen zetten.

Je hebt weinig aan GI als je niet goed kunt modellen, want dan kom je nooit verder dan kogels renderen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je kogels lelijk zijn (ze zijn erg mooi gerenderd namelijk :)), maar het is op modelgebied natuurlijk enorm basic-stuff.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:37
GD! That looks real!

Verwijderd

Topicstarter
Oogst schreef op 14 september 2002 @ 21:02:
Appel, inderdaad kun je, zoals Gladiool al voorstelde, beter eerst andere dingen leren dan GI-renderers zoals Brazil. Veel belangrijker is het om eerst goed te leren modellen en texturen en om netjes normale lampen neer te kunnen zetten.

Je hebt weinig aan GI als je niet goed kunt modellen, want dan kom je nooit verder dan kogels renderen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je kogels lelijk zijn (ze zijn erg mooi gerenderd namelijk :)), maar het is op modelgebied natuurlijk enorm basic-stuff.
maar nogmaals, ik gebruik brazil ALEEN voor de depth of field snapje? voor niets anders maar ik wil gewoon ff dat depth of field zien... ik weet nu hoe het werkt aleen het gaat zo traag :/ (nogsteeds) ik post zo nog ff een plaatje met wat uitleg..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ff iets gerederd met brazil en depth of field aleen die blur heeft een soort karteltjes... en het renderen van deze simpele vormen duurde al snel 20 mins :?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/brazil.jpg

• maratropa
  • Niet online
het blijf langzaam, maar post anders een een picje van je AA settings en van je depth of field settings, die staan onder elkaar.

specs

Verwijderd

Topicstarter
goed plan moment

Verwijderd

Topicstarter
Zo staat het ingesteld en dan druk ik render... en dat duurt het gewoon super lang :/
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/sets.jpg

• maratropa
  • Niet online
je hebt geen rare waardes ofzo, dus het duurt gewoon lang. Voor een mooi plaatje is vaak AA 1/3 of 2/3 gewenst, maar 1/2 voldoet ook vaak. En kijk dan of je de DOF samples nog moet vergroten.

Probeer eens bij de ray server de default accelerator op "manual hybrid" te zetten (...) Group dan wel je kogels tot 1 groep.

specs

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op 14 september 2002 @ 22:10:
je hebt geen rare waardes ofzo, dus het duurt gewoon lang. Voor een mooi plaatje is vaak AA 1/3 of 2/3 gewenst, maar 1/2 voldoet ook vaak. En kijk dan of je de DOF samples nog moet vergroten.

Probeer eens bij de ray server de default accelerator op "manual hybrid" te zetten (...) Group dan wel je kogels tot 1 groep.
manual hybrid staat er niet bij.. aleen NULL ACCELERATION en DEFAULT ACCELERATION

• maratropa
  • Niet online
moet je op die 3 puntjes drukken zoals ik al zei, (...)

specs

Pagina: 1