Toon posts:

Antec SX1040 beetje warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ikke heb net een nieuwe Antec SX1040 met een XP 2100 op een GB-VRXP7 met 4 casefans en mijn cpu is 49c en system temp is 36c... Dat lijkt me niet normaal. Heb een Alu cooler met een koperen plaat op cpu (3mm ofzo) Is dit een normale temp? Zitten wel 4 hdd's in raid in...misschien is dat het? FSB zit vast op 143, dan gaat ie zwaar raar doen, met Samsung mem op cas 2.5 :'( Hoe kan dit hoger?? Als ik het op CAS2 zet krijg ik page errors.... Het is CAS2 mem!! |:( Geef me tips, Max speed is nog niet berijkt lijkt mij... :P

Verwijderd

Zo he, wat een hoop vragen. Ik zou je vragen een beetje structureren en je info ook. Krijg je meer en betere antwoorden van leert de ervaring.
Wat die temp betreft. Die CPU op 49c, is dat stresses of idle? In beide gevallen is 49c niet echt een temp om je zorgen over te maken. Pas vanaf een graadje of 60 gaat de levensduur van je cpu achteruit. Met 4 case fans is 36 graden casetemp wel een beetje aan de hoge kant vind ik persoonlijk, maar nog steeds niet zorgelijk. Check ff of de lucht wel goed door je kast stroomt. Intake-fans moeten laag bij de grond zitten, want daar is de lucht kouder. Outtake fans boven. M.a.w. check de airflow. Op je vragen over geheugen heb ik geen antwoord, want daar weet ik geen bal vanaf. Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Dank U, vraag 1 beantwoord... :P Die intakes zitten idd aan de onderkant, en de outs, boven aan de achterkant, en alles is met rounded cables gedaan, dus die airflow is ook wel ok denk ik.
Heeft iemand ervaring met die GB mainboards en de betrouwbaarheid van die onboard sensors......die 49c is idle, stressed gaat ie max naar 57c Bv. avondje gamen in een kamer met 6 pc's en 6 mensen erin... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier volgt de structuur :P

1. Antec kast met 400W voeding, 4 hdd's, 2100XP, met gB plank, idle 49c, stressed 57c.. Normaal?

2. Is de temp meting van een gB plank betrouwbaar?

3. Waarom loopt mijn pc vast als ik in mijn bios Maximum performance aanzet, errors varieeren van PAGE ERROR tot MEMORY MANAGEMENT ERRORS.

4. Als ik dit op Max. Perf. zet staat mijn mem op CAS 2.5 (terwijl het volgens mij 2 is.) dan krijg ik zelfs errors. ALs ik het op CAS2 zet met max. performance uit krijg ik ook Blauwe verlichting in mijn kamer.

5. EASYTUNE 4 van gB, geeft bij FSB overclocken dezelfde snelheid mem aan 333, gaat dit niet gelijk omhoog met mijn FSB? Is die Utils gaar? Of ben ik gaar? :P

6. Wat is voor mijn systeem (zie specs) en verhaal het hoogst haalbare? Er vanuit gaan dat ik dezelfe cooler hou en in de veronderstelling ben dat mijn mem CAS2 is. En hoe doe ik dat?

Hmmm..Structuur is wel handig, maar chaos smaakt beter :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2002 04:41 . Reden: typos ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 04:29:
Dank U, vraag 1 beantwoord... :P Die intakes zitten idd aan de onderkant, en de outs, boven aan de achterkant, en alles is met rounded cables gedaan, dus die airflow is ook wel ok denk ik.
Heeft iemand ervaring met die GB mainboards en de betrouwbaarheid van die onboard sensors......die 49c is idle, stressed gaat ie max naar 57c Bv. avondje gamen in een kamer met 6 pc's en 6 mensen erin... :)
Mijn XP 1800+ loopt stressed (DPC koetje) op 57 graden, idle op 50. Op het randje maar nog steeds ok. Ik weet echter niet of dit goed vergelijkingsmateriaal is, want ik heb volgens mij ergens gelezen dat die 2100+ minder warmte zou produceren dan een 1800. (Weet iemand dat?). Over het algemeen worde Athlon Xps redelijk warm, dus over die temps zou ik me niet teveel zorgen maken.

Verwijderd

ik heb een amd xp 2000 , idle 47 graden , in een Rainbow 350 WATT Case

Met volcano 7..
En 1 outake , en 1 intake..

Stressed rond de 54 graden..

Maandag heb ik ook : Antec SX 1040 , Rounded cables , Papst coolers , en CPU alpha 8045:)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet echt hard hier met de probleem oplossing....Nha ja, misschien beetje verkeerd topic title, ik zal um ff in een nieuwe droppen....deze kan dicht.

Verwijderd

1 ja gezien je een xp 2100 hebt die op 143 fsb zijn dat normale temps of je moet er een super koel blok op hebben zitten

2 is ja en nee de temp sensor zit dirkt tegen de onderkant van je cpu aan dit geeft hogere waarden dan bij andere mobo's

5 het is geen top proggie
gewoon in je bios doen ouder wets werkt toppie

6 je moet veeel hoger kunnen komen maar dan moet je wel aan een andere cpu koeler gaan denken en meer herrie of water koeling

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 15:02:

5 het is geen top proggie
gewoon in je bios doen ouder wets werkt toppie

6 je moet veeel hoger kunnen komen maar dan moet je wel aan een andere cpu koeler gaan denken en meer herrie of water koeling
- neem MBM5 (antwoord op vraag 5)

- een Thermaltake Volcano 7+(adj. herrie :) ) of Thermalright SLK-800 (veel herrie :) ) doet het ook zeer goed (antwoord vraag 6)

Verwijderd

Topicstarter
heb al veel herrie....4 casefans en ga er nu een Papst 120mm fan op 220v op mijn mobo zetten......gaat mobo temp naar 28 ipv 36....db meter heb ik niet, maar hij stijgt bijna op....maar ach ja, weet je tenminste ook dat je een pc hebt.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nu die bagger mem tjips er nog uit batsen en cas2....kan ze gelukkig inruilen... :D

Verwijderd

Topicstarter
ben Mbm5200 nu aan het dl....in combo met coolmon is dat een leuke optie... :D

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij praat ik met mezelf hier.... :S

Ahhh dank je, heb um gevonden!!!!!!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2002 20:26 . Reden: Blizzard ]

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD