Dual AMD Athlon MP 1800+ - Asus a7m266-d - 512mb Dane-Elec DDR - 3d labs gmx 2000 - 40 gig Maxtor 7200 rpm - Panasonic lf-d211a DVD-ram - SONY GDW2036s
#
Met 1GB geheugen (in mijn geval) is dat NIET snel.Zap schreef op 14 september 2002 @ 02:41:
Is hibernate geen oplossing voor je? Dan start ie hier iig razend snel, en kun je nog je programma's open laten staan ook..
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
normale hd's voor de progs. dimms kosten niet veel meer dus dan heb je
een snel opstartende computer.
hibernate , ja leuk maar dat kost toch wel tijd en zeg nog zelf , een dimm als hd is altijd nog
zo'n 1000 keer sneller met lezen en schrijven als een scsi 15k u160.
Dual AMD Athlon MP 1800+ - Asus a7m266-d - 512mb Dane-Elec DDR - 3d labs gmx 2000 - 40 gig Maxtor 7200 rpm - Panasonic lf-d211a DVD-ram - SONY GDW2036s
Verwijderd
Ik heb contact met ms en kingston om een dimm based hd te ontwikkelen.
Verwijderd
http://www.cenatek.com/product_rocketdrive.cfm
Het is nog niet helemaal wat je zoekt, want hoewel de 'drive' een eigen stroomvoorziening heeft, die je ook op een UPS zou kunnen aansluiten, kun je er helaas niet van booten.
Mijn C64 bootte pas snel: die had gewoon zijn hele OS (plus de Basic interpreter
iedergeval die rocketdrive is echt perfect , nu nog booten ervan en klaar is mijn super
boot pc , dus net als de c64 , gehele os in een rom (dimm).
Dit soort vragen horen in http://www.tweakers.net/aanbodedk schreef op 14 september 2002 @ 05:38:
ik heb nog wel een stuk of 60 c64's te koop , interresse?
Ook kun je deze topic hiervoor gebruiken: "Wie kan deze _oude_ hardware nog gebruiken" deel 5
Welke asus is dat:? (me heeft ook asusErAdiCToR schreef op 14 september 2002 @ 09:37:
Mijn ma, niet ik, heeft een asus nog wat moederbord en die heeft een coole optie. DIe zet hem op stand by, hij gaat dan helemaal uit. En dan druk je hem aan. en floep je bent weer in windows. Binnen die 2 seconden
.
dan dump je windoos op de rocketdrive en je pc gaat als een rocket.
Verwijderd
Knap als je dat kunt. De rocketdrive heeft nog geen drivers om windows in staat te stellen de RocketDrive als installatiedoel te zien.FireWurX schreef op 14 september 2002 @ 10:13:
je kan toch ook een mini schijfje van een paar honder MB nemen, die rocketdrive in je pc maken en de bootsector op die harddisk te maken en drivers laten laden (voor rocketdrive) vanaf die schijf?
dan dump je windoos op de rocketdrive en je pc gaat als een rocket.
Mijn situatie:
*RocketDrive 1GB
*niet bootable
*niet backupable
*geen battery
*wel stroom-adapter
*geen windows op te installeren want geen instalaltiedriver (press F6 to...) want BIOS ziet rocketdrive niet als disk maar als RAID-controller.
(RAID 0 4*DIMM)
Dit geldt dus voor winNT/2000/XP
Voor win9x moet je DOS-drivers hebben zodat het ding een driveletter krijgt waar je windows op kunt installeren. Ook moet je windows-drivers hebben zodat je niet blijvend met dos-drivers te maken hebt ("drive c: gebruikt ms-dos compatibiliteitsmodus vanwege... dit verlaagt de prestaties van uw systeem").
Kwestie van geduld.
yeah sure, en wie ben jij dan? De directeur van ibm?edk schreef op 14 september 2002 @ 03:13:
ja , linux is snel , mijn silicon's en amiga's booten ook behoorlijk snel.
Ik heb contact met ms en kingston om een dimm based hd te ontwikkelen.
Verwijderd
jaman je zet hem aan en je kan meteen er op los ratelenVerwijderd schreef op 14 september 2002 @ 03:49:
Volgens mij bestaat er al een dimm-based HD. Even kijken... Ja: de Rocket Drive; in de C'T van juni stond er een artikeltje over. Hier een link:
http://www.cenatek.com/product_rocketdrive.cfm
Het is nog niet helemaal wat je zoekt, want hoewel de 'drive' een eigen stroomvoorziening heeft, die je ook op een UPS zou kunnen aansluiten, kun je er helaas niet van booten.
offtopic:
Mijn C64 bootte pas snel: die had gewoon zijn hele OS (plus de Basic interpreter) in ROM zitten.
ja same here.TheManinBlack schreef op 14 september 2002 @ 22:42:
Hmmm.......... als ik mijn computer wil gebruiken hoef ik alleen de monitor aan te zetten. Hij staat toch 24/7 aan. De monitor warmt wel traag op en het duurt even voordat ik beeld heb. Geen idee hoe lang precies, het is in ieder geval langer dan 2 seconden maar het is sneller dan helemaal booten enzo.
tis veel slimmer om je pc 24/7 te laten draaien.
laat em snachts gewoon wat nuttigs doen zoals DVD's rippen of meewerken aan Koe (www.distributed.net)
Verwijderd
FireWurX schreef op 14 september 2002 @ 22:48:
[...]
ja same here.
tis veel slimmer om je pc 24/7 te laten draaien.
laat em snachts gewoon wat nuttigs doen zoals DVD's rippen of meewerken aan Koe (www.distributed.net)
roelz
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
idd.. gewoon in bios instellen bij standby-method oid. STR of S3 heet het geloof ik. Als je windows dan op standby zet gaat ie vrijwel meteen uit. Als je de pc dan weer aanzet is ie in een paar seconden weer helemaal aan._DPC_Null2k schreef op 14 september 2002 @ 23:04:
Uhm is suspend-to-ram niet wat je zoekt ?
Ik doe zelf trouwens altijd hibernate (suspend to disk dus). Duurt iets langer (vooral met 512MB ram), maar dan heb je geen last als de spanning es uitvalt oid.. en ik heb het idee dat het ook wat gezonder is voor je RAM; er staat nu niet constant spanning op (zoals bij standby).
Verwijderd
supspend to RAM werkt niet als je een beetje weinig ram hebtPalomar schreef op 15 september 2002 @ 11:44:
[...]
idd.. gewoon in bios instellen bij standby-method oid. STR of S3 heet het geloof ik. Als je windows dan op standby zet gaat ie vrijwel meteen uit. Als je de pc dan weer aanzet is ie in een paar seconden weer helemaal aan.
Ik doe zelf trouwens altijd hibernate (suspend to disk dus). Duurt iets langer (vooral met 512MB ram), maar dan heb je geen last als de spanning es uitvalt oid.. en ik heb het idee dat het ook wat gezonder is voor je RAM; er staat nu niet constant spanning op (zoals bij standby).
k doe altijd to disk gaat best snel met 512mb en een 80 gig harddisk
Idd, werkt hier ook perfect. Ik ben nog zelfs sneller klaar dan 2 sec.Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 23:05:
Waarom laat je je computer niet gewoon aanstaan?
Limiterende factor is mijn beeldscherm
Verwijderd
laat je je beeldscherm ook aanKermit schreef op 15 september 2002 @ 12:13:
[...]
Idd, werkt hier ook perfect. Ik ben nog zelfs sneller klaar dan 2 sec.
Limiterende factor is mijn beeldscherm![]()
mijne doet er zo`n 4 seconden over om van uit naar aan te komen en leesbaar beeld te geven
waarom niet? Het principe van die methode is volgens mij dat er stroom op je ram geheugen blijft staan zodat de inhoud ervan niet verloren gaat (rest van je pc gaat wel gewoon uit). Op deze manier kun je je OS in standby zetten en zorgt de bios ervoor dat je pc (zo goed als) uitgeschakeld wordt.Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 12:05:
[...]
supspend to RAM werkt niet als je een beetje weinig ram hebt
Hoeveelheid ram geheugen is imo niet van belang.
meeste voedingen kunnen mits het een goede is een goede 1.5A leveren op de stby lijn at voldoende is voor een kleine 2GB an kingston ram (zelf getest
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Stond in de computer totaal geloof ik, ik zal ff kijken...
Kun je btw volgens mij windows niet in installeren, maar je hebt vast andere appz die je veel gebruikt...
[edit]
Damn, kan het niet vinden.... Waar had ik het dan gelezen...
Anywayz, er bestaan wel van die appz voor.
OC / CM - Begint eer ge Bezint
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Aha, die....
Ok, ramdisk dus
K'ben bang dat je er wel voor moet dokken (of zou moeten
Maar met 1 GB kan dat bezwel handig zijn lijkt me
ik ben wel gezegend met het wonderprogramma serials2000 met alle updates
Alles is terug te redeneren naar 4