Toon posts:

Overklokken Athlon 700 op MSI 6195 (MSI K7pro) ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GFD gekocht (TD2) voor op mn athlon 700 met goeie koeling en het MSI K7 PRO mobo (MSI 6195 dus). Het probleem is dat ik hem zelfs op 800 mhz al niet stabiel krijg. Ik heb al verschillende V-Core settings geprobeerd en heb het al met de cache-divider op 2/5 of 1/3 geprobeerd, maar nog steeds niet stabiel...heeft iemand toevallig dezelfde configuratie als mij en weet goeie settings? Ik heb het hele inet al af lopen zoeken maar niks gevonden :(...plz help..

Verwijderd

Ik heb het zelfde mobo als jij hebt alleen heb ik dan een 800 processor. Het schijnt een groot rukmoederbord te zijn kwa overclocken. Ik heb het nog niet met een gfd geprobeerd ik heb hem alleen in de bios (een beetje) sneller laten lopen zonder enige problemen. 108 Mhz en 1.75 Volt zonder extra koeling ofzo. Ik wil het nog wel gaan proberen met een GFD maar ik denk dat ik misschien beter een ander mobo kan kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel goeie koeling, maar hij wil gewoon NIET stabiel lopen @ 800...en bij 850 geeft mn mobo al gelijk "rood licht"...

komop mensen, niemand ervaring hiermee???

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
da's bull
Ikke heb een 750 op +-900draaien en doet het prima

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou je dan misschien je instellingen ff kunnen posten...?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nou stabiel op
800 mhz
1/3 cache divider
1.8 V

Maar het zou toch zeker op 850 moeten kunnen?
Iemand met een MSI K7 PRO die het wel is gelukt...plz lemme know...

Verwijderd

heb athlon 700 op K7 pro stabiel op 945 draaien.Heb wel GFD gesoldeerd voor cache instellingen.Instellingen als volgt:
9x105 mhz,cache 1/3,voltage 2.0V, Cooler Alpha 7125, verder eigenlijk geen aparte instellingen.Zelfs als ik in bios default laad dan start ie meteen op in 900 daarna fsb op 105 en draaien. Kan ook op 9x108 maar dan af en toe VSmon fout.

Verwijderd

Trouwens temp stabiel op 37C

Verwijderd

Topicstarter
kijk, daar heb ik nou wat aan...tnx ..kga t meteen proberen...

Verwijderd

waar haal je zo n gfd vandaan o van schaik levert ze niet meer ofzo

Verwijderd

k7pro, 550, standaard koelertje, 1/2 cache, 1.7V @ 605MHz dmv FSB ben niet verdergegaan.
Zelfde config, maar nu met artic circle koeler, 1.85V @749MHz (7*107)@ 38 graden
Best redelijk, voor zo'n ouwe proc. :)
Pagina: 1