Subwoofer DIY project

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een eigen subwoofer te bouwen met als doel een hoge continu output (dus pieken zijn minder belangrijk) en een laag frequentiebereik. Dus toch wat lager dan 150Hz. De muziek die ik voornamelijk erop draai is Drum&Bass, veel lage continu bass dus. Size van de kast doesn't matter, de kwaliteit wel. Ik ben een beetje n00b op het gebied van een kast bouwen, alhoewel mijn vader er al een aantal (met succes) gemaakt heeft.

Ik heb gelezen dat een 4th Order Bandpass kast geschikt is voor mijn doel. Mijn doel is dus een 4m x 4m x 2,5m kamer te vullen met een "hoge druk" bass, zonder grote vervorming. Ik zou ook willen weten of deze kast nut zou hebben voor een 7m x 7m x 2,5m kamer. Ik weet dus niet welke driver ik zou nemen voor deze eisen en ook niet waarop ik moet letten qua materiaal voor de kast. Versterker is nog zoiets, maar die wordt waarschijnlijk zelfbouw.

Alvast bedankt voor de info die ik geef en denk eraan: de n00bs moeten het ook eens leren, dus laat de flames even weg please.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

sorry maar op dit forum is het toch echt de bedoeling om jezelf eerst een beetje in te lezen in de materie. Over DHZ subs zijn nu al veeeeele draadjes volgepent. Je mag best wat vragen komen stellen, maar niet voordat je zelf even vooronderzoek gedaan hebt.

Er is namelijk VEEL te vinden over DHZ subs en het is niet nodig om dit elke week te gaan herhalen toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.