Toon posts:

Wingate, Winroute of Sygate???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een extra PC in huis en nou wil ik op beide PC's internet hebben.
Ik heb in PC 1 (de internet pc) de "Chello" kaart zitten en een netwerk kaartje van een complete SOHO Kit van Safeway (bestaande uit 2 netwerk kaarten, 2 kabels en een 5 poort HUB). In de andere pc zit een andere netwerkkaart in die bij de PC geleverd werd.

Ik heb beide PC's gekoppeld aan elkaar door de HUB.
Nou is mijn eerste vraag: MOET ik een netwerk verbinding tot stand brengen om het internet te delen? Of kan ik ook alleen het internet delen?

Ik heb begrepen dat je één van deze drie proggies nodig hebt om internet te delen. Want de windows internet delen functie schijnt niet echt betrouwbaar te zijn.
Welke van deze drie is het fijnste, meest betrouwbaar en voornamelijk het meest gemakkelijk om mee te werken, aangezien ik weinig tot geen verstand van netwerken heb.

- Wingate
- Winroute
- Sygate

Alvast bedankt voor jullie hulp, en ik hoop dat ik duidelijk genoeg heb uitgelegd.

Verwijderd

internet delen doe je dmv een netwerkverbinding! Het is de vraag of je bestanden en/of printers wilt delen. Ik heb alleen ervaring met Wingate en Winroute. Wingate werkte bij mij zonder dat ik iets in hoefde te stellen, bij Winroute moest ik nog wat zaken configureren. Ik denk dat je het beste eerst je netwerk werkende kan krijgen, en daarna pas aan internet moet gaan sleutelen.

Verwijderd

Welke OS draai je op het systeem met de chello kaart?

WinXP? Dan deel je daar de internetverbinding en dan maakt hij een DCHP en Gateway van je pc.

Win98? Dan gebruik je toch lekker Sygate? Is prima daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Op de "chello"Pc heb ik Win '98 en op de nieuwe heb ik XP

Verwijderd

Winroute Lite is een uitgeklede versie van Winroute Pro en uitermate goed geschikt voor beginnende internetdelers. Het installeren en instellen van Winroute Lite is simpel en wordt duidelijk uitgelegd. Winroute heeft een krachtige en betrouwbare "engine" waarmee ik in de jaren dat ik het gebruik goede ervaringen heb. Bovendien werkt Winroute met een NAT implementatie en zal alles transparant voor je applicaties worden doorgegeven, dit in tegenstelling tot een proxy gateway.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb ze alle 3 getest, sygate werkt het makkelijkst en het best.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

sharkzor schreef op 14 september 2002 @ 12:51:
ik heb ze alle 3 getest, sygate werkt het makkelijkst en het best.
Ben ik het mee eens.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• lordsnow
  • Laatst online: 19:55

lordsnow

I know nothing

Dit kan:
----------
chello <-----> internet PC <-----> 2de PC

er zitten dan 2 kaarten in de internet PC, en die Win XP PC staat ingesteld als DHCP server voor de 2de PC. Zoals je ziet heb je geen Hub/Switch nodig. Je hebt ook geen aparte software nodig.

dit kan ook:
---------------
HUB/Switch <-----> chello
^ ^
| |
| ----> Win98 PC
+-----> WinXP PC

En je hebt weer geen aparte software nodig. Alleen kunnen de PC's niet tegelijk internet op omdat ze allebei dezelfde IP krijgen toegewezen.

en als laatste:
-------------------
HUB/Switch <-----> freesco server PC <-----> chello
^ ^
| |
| ----> Win98 PC
+-----> WinXP PC

De freesco server doet NAT en DHCP dus alle 2 de PC's kunnen onafhankelijk van elkaar op internet. De freesco server PC (oude 486 bijvoorbeeld) moet wel (altijd) aanstaan als er geinternet wil worden. Ikzelf gebruik deze methode om met ons 4en internet te delen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lordsnow schreef op 14 september 2002 @ 12:58:

dit kan ook:

dit kan niet altijd

---------------
HUB/Switch <-----> chello
^ ^
| |
| ----> Win98 PC
+-----> WinXP PC

En je hebt weer geen aparte software nodig. Alleen kunnen de PC's niet tegelijk internet op omdat ze allebei dezelfde IP krijgen toegewezen.
+ dat het afhankelijk is welk systeem er door Chello wordt gebruikt, er kan ook naar het mac-adres van de netwerkkaart worden gekeken, en dan heb je dus geen verbinding ....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

over het algemeen heb ik betere ervaringen met winroute dan met sygate

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 21:04
Die NAT-zooi werkt nou niet echt handig. Multiplayer games etc. zul je vaak weer met de hand een mapping moeten geven. Ik gebruik Wingate -die wel perfect werkt- in een server met 2 NIC's en een WLAN kaart.

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Ik zal winroute en wingate niet gebruiken, ik heb ze namelijk geen van beide aan de gang gekregen.

Wat lordsnow beweert klopt niks van, nou ja, de eerste werkt helemaal niet zonder software, de 2e werkt bij de meeste chello aansluiting niet, en de derde klopt dan wel.

Bij de meeste chello aansluitingen moet je er op letten dat je steeds de zelfde netwerk kaart gebruikt omdat deze lockt op het MAC-adres van de kaart.

De beste oplossing vindt ik een hardware-router, zeker degene die ik heb gekocht, omdat je het MAC-adres kan invoeren in de router.(edimax, 90 euro bij Mycom)
Pagina: 1