Toon posts:

Probleem met beeldscherm Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb een probleem met het beeldscherm van een laptop. De laptop is overigens niet van mijzelf, maar van m'n baas, dus 'k moet 'm wel ffies goed fixen :).

Het begon er mee dat ik een PCMCIA Modem niet aan de praat kreeg. Na een beetje hiermee gekloot hebben hield opeens het beeldscherm er mee op. Het opstarten gaat goed, maar als ik eenmaal in Windows zit (Windows XP Proffesional Nederlands) schakelt de monitor zich zelf heel snel uit.

Ik heb al geprobeerd om Windows er opnieuw op te zetten (geformatteerd en Windows er opnieuw opgezet). Helaas mocht dit niet baten. Als ik vervolgens Windows opstart met VGA modus aan (door op F8 te drukken bij 't opstarten) krijg ik wel beeld en kan ik zonder probleem de instellingen op 1024x768x32 @ 60 Hz zetten. Het beeld is dan gewoon goed. Maar als ik dan de computer afsluit en opnieuw normaal opstart valt het beeld weer weg.

Overigens is het me opgevallen dat er drie monitors zijn. Een Generieke Televisie, een Digitaal Flat Panel (1024x768) en een Standaard Monitor. Ik heb al geprobeerd om de televisie en de standaard monitor uit te schakelen in VGA Modus en dan te rebooten, maar ook dit mocht niet baten.

Iemand nog ideeën? Ik begrijp er echt helemaal niks van. Overigens is er ook iets niet goed met de batterij. 't ding zit al de hele dag zo'n beetje aan de oplader maar hij wil nog steeds niet booten vanaf de batterij. En als ik de stekker er uit trek terwijl de Laptop aanstaat gaat de hele Laptop gewoon uit (nou kan ik dat nog wel begrijpen, maar goed).

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?