Toon posts:

KPN-ADSL: 2 problemen/vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer eens problemen met ADSL :(... voor de zoveelste keer...

Ten eerste:
Sinds ongeveer een week valt mijn USB modem om de haverklap uit.. dwz: hij stopt er op een willekeurig moment voor een paar uur (!) mee... meestal s'middags laat, maar ook wel eens op andere tijden....
Wat gebeurd er: simpel: Het adsl-lijn lampje gaat knipperen.. alles is correct aangesloten...
Ik heb vanmiidag met eerst mijn ISP gebeld: reactie: waarschijnlijk iets met je modem: installeer hem opnieuw en anders iets met de lijn buiten je huis.

Modem software eraf gegooid oude er weer op gezet (1.1), blijft hetzelfde... en vanaf dat moment kan ik vervolgend een uur of 8 niet online..

Ondertussen KPN gebeld die mij na twee keer doorverwezen te zijn mijn lijn testen doodeuk zeggen: We hebben hem getest en er is niks mis mee, wil je iemand laten komen ok, maar dat gaat je geld kosten.

Ze raden mij weer aan om Planet te bellen (de ISP dus)...

Ik wordt hier dus echt helemaal geschift van... ben iets van 1,5 uur bezig geweest en helemaal niks verder! Planet nog niet gebeld... en aan gezien ik morgen moet werken wordt dat maandag :(...

Maar misschien kunnen jullie me helpen.. ben zo'n beetje ten einde raad, heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Dan het tweede: Ik heb dus de oude drivers 1.1 geinstalleerd maar wil deze updaten omdat deze slecht werken met win XP, maar op de site van KPN staat een driver die niet werkt (bij uitpakken zip bestand blijkt dat er iets niet goed zit in bestand en stopt ie, kan er ook nog wel bij), heb de search hier en de driver news sectie op tweakers geprobeerd maar tot mijn grote verbazing niets gevonden :(.. Weet iemand waar ik recente drivers kan downloaden? Desnoods 1.4 of\o.. zodat ie iig goed werkt met win XP

Als laatste mijn config:
Windows XP
Planet ADSL Basic
USB Modem

heel erg bedankt alvast,

Eye

Verwijderd

Topicstarter
Drivers heb ik na nogmaals 45 minuten zoken op alcatel.com gevonden..

lijken goed te zijn, het doet het iig..

Wil niet zeggen dat ik van het belangrijkste probleem af ben...??

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 00:27

Meller

Much to learn, you still have

Ik heb dezelfde modem en hij doet het perfect met de nieuwste driver van mxstream/kpnadsl http://www.mxstream.nl/support/downloads_usb.html

Succes en we zullen het wel horen of hij nu ook weer aan het einde van de dag uitvalt.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Verwijderd

Gebruik je 1.4 of hoger van driver? Want ik had 1.0 (die bij de cd krijgt) en bij mij viel het ook de hele tijd uit. 1.6 is inmiddels uit.

Verwijderd

Topicstarter
Meller schreef op 14 september 2002 @ 00:46:
Ik heb dezelfde modem en hij doet het perfect met de nieuwste driver van mxstream/kpnadsl http://www.mxstream.nl/support/downloads_usb.html

Succes en we zullen het wel horen of hij nu ook weer aan het einde van de dag uitvalt.
die driver werkt niet :(
kan zoals je gelezen zult hebben niet uitpakken..

maar ik wact af..

en hoop....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

goh windows xp en driver 1.1... Dat is vragen om problemen. Daarnaast moet je helemaal niet de kpn bellen met je storingen, maar planet internet (ja, ook als het een adsl storing is. Planet heeft daarvoor gekozen, dus dat storingsnummer bellen heeft geen zin, ook al heb je daar minder wachttijd enzo, helaas ik ben ook planet gebruiker en ze handelen ALLE storingen zelf af, zorgen desnoods dat de technische dienst kpn jou terugbelt).

Je hebt kans dat je modem defect is, maar die acht ik vrij klein, aangezien je gewoon driver 1.4, 1,6 of 2,0 moet installeren. Dat 1.1 klote werkt met XP is inmiddels wel bekend toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 14 september 2002 @ 01:00:
goh windows xp en driver 1.1... Dat is vragen om problemen. Daarnaast moet je helemaal niet de kpn bellen met je storingen, maar planet internet (ja, ook als het een adsl storing is. Planet heeft daarvoor gekozen, dus dat storingsnummer bellen heeft geen zin, ook al heb je daar minder wachttijd enzo, helaas ik ben ook planet gebruiker en ze handelen ALLE storingen zelf af, zorgen desnoods dat de technische dienst kpn jou terugbelt).

Je hebt kans dat je modem defect is, maar die acht ik vrij klein, aangezien je gewoon driver 1.4, 1,6 of 2,0 moet installeren. Dat 1.1 klote werkt met XP is inmiddels wel bekend toch?
Heb het precies zo gedaan als jij zegt dat ik het zou moeten doen... heb al vakler problemen gehad met mxstream...
Maar zei (van planet) zeiden ten me dat ik het storingsnummer moest bellen om iemand langs te kirjgen..
Heb ik zeker weer zo'n newbie aan de lijn gehad...

Over die driver:
Ik had de 2.0 driver, verwijderd op advies van Planet helpdesk, en toen de 1.1 driver geinstalleerd (bijgeleverd)..

Maar ik kon nergens de nieuwe drivers vinden (die op kpnadsl.nl kan ik niet uitpakken.. een of andere bug)... inmiddels gevonden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 01:08:
[...]

Heb het precies zo gedaan als jij zegt dat ik het zou moeten doen... heb al vakler problemen gehad met mxstream...
Maar zei (van planet) zeiden ten me dat ik het storingsnummer moest bellen om iemand langs te kirjgen..
Heb ik zeker weer zo'n newbie aan de lijn gehad...

Over die driver:
Ik had de 2.0 driver, verwijderd op advies van Planet helpdesk, en toen de 1.1 driver geinstalleerd (bijgeleverd)..

Maar ik kon nergens de nieuwe drivers vinden (die op kpnadsl.nl kan ik niet uitpakken.. een of andere bug)... inmiddels gevonden :)
Kijk op de site van Alcatel man.Gewoon die driver instaleren (je hebt de originele cd wel nodig) en voìla ,hij doet.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 01:08:
[...]

Hoef je ook niet uit te pakken, gewoon runnen.
Pagina: 1