Ik ben nu bezig om met mijn huidige mainboard (heb voor mezelf een nieuwe gehaald) een pc'tje in elkaar te zetten voor in de huiskamer (mams en zusje)
nu heb ik alleen een probleem en vraag me af of iemand er bekendheid mee heeft
het mainboard is een MSI K7T Turbo (1) zonder raid (wel optional)
Proccessor is een AMD Duron 950 Mhz ( /100
)
ik heb ondertussen alle overige hardware er alweer af gehaald
wanneer ik het mainboard met alleen de voeding en de procc + cooler aansluit blijft het probleem echter dus het is geen hardwareconflict oid
Het Probleem:
wanneer ik de pc aanzet hoor / zie ik netjes de fans gaan draaien en de D-LED
springt meteen op rood, rood, groen, rood, ik hoor verder geen piepjes en wanneer de hdd's aangesloten zijn hoor ik ze opspinnen maar het bekende PIEPJE dat je hoort te krijgen als de pc zijn POST voltooid heeft hoor ik maar niet en hij blijft dus hangen.
aangezien er voorheen een AMD athlon 1400 / 266 op zat heb ik uiteraard VOOR de eerste opstartpoging eerst de cmos gecleared en het bekende 100mhz jumpertje er weer op gezet (Duron == 100 / 200 toch
)
nu wist ik de volgorde niet (kwa nr's) maar volgens het mainboard boekje kon dit hetvolgende betekenen
1 - Slecht geheugen (maar ook ZONDER geheugen geeft ie de melding)
2 - geen keyboard aangesloten (maar dat moet geen reden zijn om de POST niet af te maken
heeft iemand hier ervaring mee of nog tips voor me
alvast bedankt
nu heb ik alleen een probleem en vraag me af of iemand er bekendheid mee heeft
het mainboard is een MSI K7T Turbo (1) zonder raid (wel optional)
Proccessor is een AMD Duron 950 Mhz ( /100
ik heb ondertussen alle overige hardware er alweer af gehaald
wanneer ik het mainboard met alleen de voeding en de procc + cooler aansluit blijft het probleem echter dus het is geen hardwareconflict oid
Het Probleem:
wanneer ik de pc aanzet hoor / zie ik netjes de fans gaan draaien en de D-LED
springt meteen op rood, rood, groen, rood, ik hoor verder geen piepjes en wanneer de hdd's aangesloten zijn hoor ik ze opspinnen maar het bekende PIEPJE dat je hoort te krijgen als de pc zijn POST voltooid heeft hoor ik maar niet en hij blijft dus hangen.
aangezien er voorheen een AMD athlon 1400 / 266 op zat heb ik uiteraard VOOR de eerste opstartpoging eerst de cmos gecleared en het bekende 100mhz jumpertje er weer op gezet (Duron == 100 / 200 toch
nu wist ik de volgorde niet (kwa nr's) maar volgens het mainboard boekje kon dit hetvolgende betekenen
1 - Slecht geheugen (maar ook ZONDER geheugen geeft ie de melding)
2 - geen keyboard aangesloten (maar dat moet geen reden zijn om de POST niet af te maken
heeft iemand hier ervaring mee of nog tips voor me
alvast bedankt