Toon posts:

[PC-BOUW] MSI K7T Turbo en AMD Duron 950 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig om met mijn huidige mainboard (heb voor mezelf een nieuwe gehaald) een pc'tje in elkaar te zetten voor in de huiskamer (mams en zusje)

nu heb ik alleen een probleem en vraag me af of iemand er bekendheid mee heeft

het mainboard is een MSI K7T Turbo (1) zonder raid (wel optional)
Proccessor is een AMD Duron 950 Mhz ( /100 :? )

ik heb ondertussen alle overige hardware er alweer af gehaald

wanneer ik het mainboard met alleen de voeding en de procc + cooler aansluit blijft het probleem echter dus het is geen hardwareconflict oid

Het Probleem:

wanneer ik de pc aanzet hoor / zie ik netjes de fans gaan draaien en de D-LED
springt meteen op rood, rood, groen, rood, ik hoor verder geen piepjes en wanneer de hdd's aangesloten zijn hoor ik ze opspinnen maar het bekende PIEPJE dat je hoort te krijgen als de pc zijn POST voltooid heeft hoor ik maar niet en hij blijft dus hangen.

aangezien er voorheen een AMD athlon 1400 / 266 op zat heb ik uiteraard VOOR de eerste opstartpoging eerst de cmos gecleared en het bekende 100mhz jumpertje er weer op gezet (Duron == 100 / 200 toch :? )

nu wist ik de volgorde niet (kwa nr's) maar volgens het mainboard boekje kon dit hetvolgende betekenen

1 - Slecht geheugen (maar ook ZONDER geheugen geeft ie de melding)
2 - geen keyboard aangesloten (maar dat moet geen reden zijn om de POST niet af te maken

heeft iemand hier ervaring mee of nog tips voor me :?

alvast bedankt :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Alles aandrukken (vooral mem)? Mem in andere computer rammen en proberen, eventueel memtesten :?

K7T series konden het volgens mij ook begeven na 12-14 maanden, hoe oud is het bord?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
ook ZONDER mem geeft ie hetzelfde...

en zo oud is me mainboard wel ja maar 30 min geleden werkte ie nog prima (in mijn pc) :?

Verwijderd

wanneer ik de pc aanzet hoor / zie ik netjes de fans gaan draaien en de D-LED
springt meteen op rood, rood, groen, rood, ik hoor verder geen piepjes en wanneer de hdd's aangesloten zijn hoor ik ze opspinnen maar het bekende PIEPJE dat je hoort te krijgen als de pc zijn POST voltooid heeft hoor ik maar niet en hij blijft dus hangen.
rood, rood, groen, rood , oftewel 0010 is volgens mijn boekje Initializing Keyboard Controller. Ik heb ook een MSI K7T Turbo, maar dan met raid. En hier boot ie ook echt niet zonder keyboard.

Ik heb er zelf een Duron 900 opzitten op 200 en dat gaat prima. Heb je als geprobeerd om ander ram te gebruiken, of maar 1 reepje tegelijk?

edit:
ik herinner me dat in mijn boekje de plaatjes voor bios reset en bios keep waren omgedraaid. Duurde ook wel ff voordat ik daar achter was. Ik weet dat er verschillende versies van de K7T Turbo bestaan, maar wie weet :+

Verwijderd

Topicstarter
heb al verschillende compbinaties van geheugen / toetsenbord uitgeprobeerd (heb hier 3 pc's uit elkaar liggen)

ook met de athlon1400/266 erin doet ie nu nix meer :'(

zou ik me keyboard-poortje opgeblazen / verneukt hebben?? ;(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m nu ineens iets verder

met de athlon1400 procc erin op 133mhz (jumpertje eraf)
post ie wel / werkt ie wel

maar met de duron wil ie op GEEN manier werken :(

ondersteunt deze plank geen duron950 ofsow??

Verwijderd

Topicstarter
okay ik ben er ondertussen achter dat heel die fucking proccessor NIET WERKT!

dus morgen even omruilen voor een nieuwe

Ook in een ander mobo (ASUS A7V) werkt ie nl niet.. (dezelfde symptonen)

toch nog bedankt voor de hulp...

ik weet nu iig voortaan dat in dit soort gevallen je proccessor dood is :(

*gaat slapen ZONDER ff te kunnen gamen (ook me game-bak is uit elkaar nu)*

tnx iig nog :)

Verwijderd

ik had de kt7 turbo r naar een jaar heeft ie et begeve

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom schop je een oud topic omhoog met zo'n nutteloze posting?

Laat die oude }:O }:O }:O toch lekker in de sloot zitten.. Er staat niet voor niks "let op! dit topic is meer dan 2 weken oud" bovenaan het replyvakje :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.