Toon posts:

2 netwerkkaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

is het mogelijk om 2 netwerkkaarten te koppelen en die te verbinden met de Switch zodat je in de theorie 200mbit fullduplex kan halen?

groetjes luc

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
ja dat is mogelijk maar dan moet je switch wel trunking mogelijkheden ondersteunen.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Ja, dat heet Trunking. Maar je switch en je netwerkkaarten moeten het wel ondersteunen.

offtopic:
net te laat

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn switch ondersteund het wel en ik heb een 3com netwerkkaart kan ik die alleen koppelen met nog een 3com of ook met een intel ofzo?
zo jah hoe dan? en kan dat met windows 2000 advanced server?

greetzzzz luc

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan 2 NIC's koppelen?
kan dat alleen met een switch of ook met een hub
moet ik daar 2 dezelfde kaarten voor hebben?
en kan dat met windows 2000 advanced server

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 23:29:
Mijn switch ondersteund het wel en ik heb een 3com netwerkkaart kan ik die alleen koppelen met nog een 3com of ook met een intel ofzo?
zo jah hoe dan? en kan dat met windows 2000 advanced server?

greetzzzz luc
<zeikmodus>geen groeten onder je posts</zeimodus>
Met w2k AS zal het vast kunnen de rest weet ik niet. MEt 3com netwerkkaarten zal het ook wel lukken.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, het kan NIET met een hub, het kan alleen met een redelijk geavanceerde switch die dit trucje ook echt ondersteunt.
Onder sommige OS-en lukt het met verschillende kaarten (het zit dan in de link-laag ingebouwd), met MS-OS-en zit het meestal in de drivers ingebakken en heb je 2 dezelfde kaarten van dezelfde leverancier nodig.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

robbertkrebbers schreef op 13 september 2002 @ 23:44:
[...]

<zeikmodus>geen groeten onder je posts</zeimodus>
als we toch gaan zeiken: er is ook een edit button: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
Met w2k AS zal het vast kunnen de rest weet ik niet. MEt 3com netwerkkaarten zal het ook wel lukken.
ik meen me te herinneren dat het ook met w2k server kon, moet je even de search gebruiken aangezien dit onderwerp al diverse malen langsgekomen is ;)
mvdejong schreef op 14 september 2002 @ 00:01:
Nee, het kan NIET met een hub, het kan alleen met een redelijk geavanceerde switch die dit trucje ook echt ondersteunt.
uiteraard kan het niet met een hub, want dan zouden al je nic's gebundeld moeten zijn aangezien een hub de data naar alle poorten door stuurt, dus een switch met die geavanceerde mogelijkheid is wat je zoekt :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

zoeken op
• trunking
• bonding
• etherchannel
• teaming
• loadbalancing
• 200mbit